Wanda, 25/1-2011

Jag red henne mest i skritt, endast några få varv i trav och galopp för att känna på henne. Hon var inte halt, utan det var som jag trodde - att hon var stel. Jag red Kyras ABC på henne. En superbra övning som jag definitivt ska fortsätta med! Lägger upp den som ett träningstips senare. Om ni vill?!

Wanda var i alla fall lite tjurig på mig då jag hade ett spö att dutta med på rumpan. Då tvingades hon bli ännu ett snäpp mer aktiv i bak, vilket var hemskt orättvist enligt henne. Hon blev i alla fall jättetrevlig att rida på. Red en massa slutor i skritt, och mot slutet av passet samlade jag upp alla tyglar i en hand. Då undviker jag att ta för hårt i höger- eller vänstertygeln, och det blir ett jämnare stöd i munnen. Sedan duttade jag med spöt på korset och gjorde "piaffsmacket", och vips så trampade hon. KUL! Det går framåt, och det ska nog bli en GP-häst av henne :D

Just det! Red ju med den nyfixade sadeln idag, och vilken enorm skillnad! Jag satt verkligen bekom henne nu! Det är alltså inte bara min sits som har varit dålig, utan sadeln har hamnat lite i framvikt. Mina schabrak har ju till och med knölat sig och åkt upp, men det låg blixtstilla nu. Så härligt! Nu är jag peppad på att träna, men det kommer bli jogg veckan ut så jag blir helt av med min förkylning/influensa-grej, haha.


Foto: Klara Hovstadius

Matilda

Kommentarer
Postat av: Matilda

Alla övningar uppskattas!! :D

2011-01-26 @ 18:10:45
URL: http://mnfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0