Wanda, 22-23/1-11

22/1-11 Joggade henne bara då jag har åkt på influensan... Hade kandaret, men inga sporrar. Bara ett kort ponnyspö. Det var väldigt mycket folk i ridhuset, och en longerade. Men eftersom att vi bara joggade gjorde det inte så mycket. Red två byten, bägge var fina och genom kroppen! Hon lyssnar fint när man duttar till henne med spöt på rumpan samtidigt som man ger byteshjälpen (: Så ska fortsätta med den träningen ett tag till. Men nu börjar bytena verkligen sitta. De är rena 9 gånger av 10. Nu gäller det bara att få dem lugna och med mycket gest. Det kommer bli jättebra!

23/1-11 Jag skulle ha ridit MSV B:4 för Birgitta Bergsten men var tvungen att stryka mig då jag var (och är) alldeles för sjuk för att kunna rida och prestera bra. Så Wanda fick helt enkelt vila. Hon verkade tycka att det var skönt att bara bli ryktad och gosad med. Just nu är hon lite grining på andra hästar, hon verkar vara lite brunstig. Men som tur är ändras hon inte i ridning eller hantering! Vilket supersto alltså... :D


Foto: Matilda Hedlin

Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0