Wanda, 21/1-11

Idag lösgalopperadees Wanda i nya ridhuset, det som "bara" är 24*60m ;) Jag valde att göra det då hon har känts lite trött och uttråkad. Det är inte kul att bara träna dressyr hela tiden, men det är så halt ute att det inte går att rida ut. Så vad gör man? Hästen behöver motioneras, hon mår inte bra av att vila för mycket... Hur som helst så verkade hon gilla den här träningsformen, lite väl mycket kanske? Hon blev helt galen! Satsade som en dåre på långsidorna. Och helt plötsligt sprätte det upp sand på hennes skydd så det lät lite, då blev hon lite rädd, haha! Så hon tog i så mycket att magen nästan nuddade botten, hur man nu lyckas med det?! :O

Sedan travade hon runt i en gudomlig trav! Jag bara måste filma henne, så kommer ni förstå varför jag fastnade för just Wanda! Och i början var hon så söt, först skrittade hon fram, sedan började hon jogga runt i trav för att efter det fatta en lugn galopp. Det var som att hon visste hur viktigt det var att vara varm i kroppen. Därefter gick hon in på en volt runt mig, så jag passade på att träna olika kommandon. Alltså "trava", och "galopp". Hon var superlydig!

Jag är nöjd, Wanda verkar nöjd, så det blev nog rätt bra det här. Jag kommer definitivt fortsätta släppa henne lite då och då!

En annan bra sak är att Vickiz, ridlärare på ERK och en duktig ryttare till vardags, ska börja rida Wanda över lite bommar och cavaletti. Har ju varit ett långt uppehåll då Petra inte har haft tid. Men nu ska äntligen den allsidiga träningen kunna påbörjas och fortsätta! :D


Bort med isen och snön! Vill rida uuuuuuuuuuut!

Matilda

Kommentarer
Postat av: Louise

haha jag som inte är van vid ridhus får typ skuldkänslor om jag rider där tre dagar i rad samtidigt känns det som en sån jäkla lyx! :)

2011-01-21 @ 19:43:11
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

underbart fin häst! du ser ut att vara en riktigt duktig ryttare! :)

2011-01-21 @ 20:08:11
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0