Ridpass

Är fortfarande tveksam över bloggandet. Är det värt att fortsätta med vetskapen att man kommer få skit för det? Jag vet inte det...

Ni som brukar följa min blogg, och ni andra läsare som bara tittar in ibland; jag hoppas att ni inte tror på vad den här människan skriver. Uppenbarligen är han/hon en avundsjuk och missunsam människa. Både Wanda och Astiz har fantastiskt fina resultat med föregående ägare, och det är ingenting jag vill ta ifrån dem. Men, efter fem år får man ju förutsätta att Astiz går på min ridning och att det är jag som har ridit honom till fina segrar och placeringar. Wanda har jag haft i lite mer än ett år och vad jag vet så brukar hästarna sluta "gå på förra ägaren" efter cirka sex månader. Självklart är det olika för olika hästar, men det är jag som äger och rider dem nu. Det får ni (den anonyma djäveln ;) ) ta! Och snälla, låt mig leva med mina hästar, som jag älskar över allt annat. Jag skulle aldrig vanvårda eller misshandla dem. Jag är snarare överbeskyddande och daltande med dem... Men det kanske är misshandel enligt er?

Nu vill jag bara att den anonyma djäveln ska kliva fram med namn och adress så får vi se hur vi ska gå vidare med det här. Men jag ljuger inte när jag säger att det kan bli ett polisärende. Det är så pass grova förtal att det vore fel att inte gå vidare med det. Det ska skipas rättvisa ;)

Det enda sättet men sårar mig på är när man går till attack mot hästarna. Mina hästar är mitt liv. Annars skulle jag aldrig kämpa såhär mycket. Jag ska bevisa för er alla att ni har fel. Och när jag blir uttagen till OS... Ja, skratta bäst som skrattar sist?!

Behövde skriva av mig lite. Alla ska inte ta åt sig, jag tror ni förstår vem inlägget är till (:

 


Nu till dagens ridpass på Wanda. Jag red på vanligt tränsbett och hon kändes mycket fin. Visserligen joggade jag bara, men hon verkade trivas hyfsat bra med tränset idag. Kul! Red en massa skänkelvikningar och slutor i skritt för att mjuka upp henne. Därefter red jag mycket runda och mjuka spår i trav och galopp. Lyckat ridpass!

 

Lena kom ut och kollade Astiz, och nu ömmar han inte alls på gaffelbandet längre! Hon tycker att han ser fin ut, men att vi ska kontakta en duktig foderrådgivare så att han kan få den perfekta foderstaten. Astiz och Cortzi var så himla söta i ridhuset! De stod och kliade varandra som dårar :') Nu ser jag fram emot Onsdag då det blir tömkörning för Gunilla.

 

Matilda


Den här vinsten är speciell för mig då jag hade jobbat helt själv för den! Sedan skadar det ju inte att det gick superbra i MSV B med!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Superfin blogg =)

2011-01-10 @ 20:01:11
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ville bara uppmärksamma att jag följt din blogg ett tag nu och tycker att den är bra, läsvärd och att du är en hästmänniska som månar om sina hästar ända ut i tårna. Ta inte åt dig av kritiken du får!

2011-01-10 @ 20:06:50
URL: http://payment.blogg.se/
Postat av: cornelia

jag har följt din blogg ett tag och jag måste säga att du verkar vara väldigt duktig med dina hästar! det märks verkligen hur mycket du bryr dig om dem, du vill deras bästa och du gör allt för att de ska ha det bra! jättekul att läsa, för jag har alltid haft en fördom mot personer som tävlar och satsar högt och det är att de inte har så "personliga" känslor för sina hästar.. men det har iaf DU motbevisat! och då blir jag glad och får lite hopp om livet ;) Okej, långt och lite rörigt kanske men jag vill bara säga att jag beundrar dig! du kämpar med dina hästar och en massa motgångar men du ger inte upp! heder till dig och jag hoppas verkligen allt går bra med Astiz! :D

ps.. sen tycker jag det är bra att du erkänner att du är "feg" ibland och inte vågar hoppa, istället för att säga att dina hästar inte vill eller behöver hoppas. jag är likadan ;) men då är det ju toppen att någon annan kan göra det åt en! ds

2011-01-10 @ 20:16:05
Postat av: Karin

jag har bara följt din blogg i ungefär två - tre veckor och jag tycker du verkar sim en trevlig människa som sätter dina hästar i första rum och verkligen tar hand om dem.



Du kan polisanmäla den här anonyma personen så kan polisen via IP-nummer ta reda på vem det är. Och du själv kan gå ut och ta reda på vem det är i alla fall vart personen bor.

2011-01-10 @ 20:37:00
Postat av: Mira

Hej!

Jag följer din blogg och tycker det är vanssinnigt intressant att läsa.

Dels hur ditt liv sett ut och dina fantastiska hästar.



Jag själv studerar Webbdesign på Högskolan i Halmstad och hamnar över såna här situationer lite då och då.



Det jag tycker att du skall göra är att:

- prinscreena(skärmdumpa) ALLT den anonyma tjejen säger.

-Ta kontakt med blogg.se då alla IP-nummer lagras hos dem.

- Försök få dem att göra en polisanmälan åt dig genom IP-numret. Då kan polisen spåra var i sverige, i vilket hem, människan befinner sig.

Ev att de ger dig IP-numret eller hjälper dig att göra en anmälan.

2011-01-10 @ 20:38:25
Postat av: Anonym

blogg.se kommer inte ge ut IP-nummret hux flux. Du måste först göra en polisanmälan (vilken lag nu kommentaren bröt...), sen så måste polisen kontakta blogg.se. IP-addresses betraktas näst intill som en personuppgift.

2011-01-10 @ 20:43:20
Postat av: Malin

Hittade till din fina blogg nu ikväll och den kommer jag följa såvida du inte lägger ner bloggandet =S Jag hoppas att du väljer att inte ta åt dig av saker som människor med mindervärdeskomplex slänger ur sig. Det är med all säkerhet en ensam jävel som måste trycka ner andra för att känna sig mer betydelsefull!



Stå på dig och fortsätt med ditt liv, ditt tankesätt angående dina hästars träning och deras psykiska hälsa!

2011-01-10 @ 21:01:05
URL: http://marineprinsen.devote.se
Postat av: Stöttande <3

Hejsan! ÄLSKAR din blogg! Hoppas du inte går något dumut nu bara.



Jag är lite fundersam öven vilken av "författarna" du inte gillar, om det nu finns fler? Så ska jag ta mig ett snack med dom.

2011-01-10 @ 21:19:30
Postat av: Saga

Det enda jag kan säga är att skita i dem. Allvarligt, lägg inte ner din tid och energi på kommentarerna, det är uppenbarligen en allvarligt avundsjuk stackare som inte kan unna sig att glädjas åt någon annan utan måste sitta och ägna sitt liv åt att snacka skit om andra.

Låt henne/honom för fan inte lyckas, då verkar du bara svag i hans/hennes ögon och då kommer h*n aldrig ge sig.



Stå på dig! :] 

2011-01-10 @ 21:34:35
URL: http://dreamsphere.blogg.se/
Postat av: Saga

Förstår att du tycker att det är jobbigt det som har hänt.

Men tyvär måste jag säga att din anmälan inte kommer komma någon vart.

Utan i Sverige har vi något som heter yttrandefrihet, och på Wikipedia står det följande:



Yttrandefrihet omfattar rätten att yttra och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller någon typ av bestraffning.



Tyvär :(

2011-01-10 @ 21:43:02
Postat av: Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Alldeles ny här på bloggen men jag tycker du verkar väldigt bra mot och med dina hästar. Klart man inte kan glida runt på andras ridning hur länge som helst, så det är klart att det är din ridning efter fem år.



Kämpa på!

2011-01-10 @ 22:50:30
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Cicci Karlsson

Men vad är det h*n har skrivit egentligen? (Jag läser inte andras komentarer, så förstår inte riktigt vad allting hanldar om.)

2011-01-11 @ 00:32:10
URL: http://ciccikar.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

Cicci, då tycker jag att du ska läsa lite kommentarer på de senaste inläggen (:

2011-01-11 @ 09:01:54
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Sofia

Trist med människor som måste klanka ned på andra för att känna sig bra själv. Men det lyser ju igenom vem problemetr ligger hos - den som skriver kommentaren.

Jag har följt din blogg ett tag. Tycker du är jätteduktig och mån om dina hästar. Så sluta in blogga för att någon försöker få dig att se mindre bra ut. Ta det som en komplimand, hon är ju uppenbarligen bara avundsjuk :)

2011-01-11 @ 10:17:38
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Varför raderar du inte bara kommentarerna? Att ha dem kvar förstorar ju bara upp det hela. Fortsätt blogga och blockera mobbaren!

2011-01-11 @ 12:23:29
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Madde

Herregud säger jag bara!Vad är det egentligen för fel på folk?Jag beundrar dig för ditt hästliv du har och jag är precis som dig..mina hästar är dom som kommer i första hand därav mindre kompisar!

Så fina hästar o så mån om dom som du är?aa finns inga ord för det!Fortsätt kämpa på som du gör för du är helt underbar!

Känner dig inte men har halkat in på din blogg genom en annan o sen blev jag fast!

Önskar dig all lycka med båda hästarna o det ser verkligen ljust ut för dig vilket du förtjänar!

Kram från mig!

2011-01-11 @ 13:24:30
Postat av: Karja

Hoppas du hittar vem elle vilka de e. visst de finns yttrandefriheter men ja tycker de verkar bli mer å mer förtal från den personen mot dig. ja gillar å läsa dina inlägg då ja tycker dom är intressanta och ja gillar å läsa andras bloggar =)

2011-01-11 @ 13:59:55
URL: http://justmylife4ever.wordpress.com
Postat av: Anonym

Som många sagt så är de en supertrevlig blogg och jag har följt den nästan lika länge som jag följt dressyrmupparnas, och de är ett tag^^ Super fin blogg ialla fall! Det ska du veta! :D Och dina hästar är otroligt fina och är i bra händer. All lycka till dig!

Mvh En trogen bloggläsare.

2011-01-11 @ 18:20:47
Postat av: Mikaela

Nej, fortsätt blogga! Finns så få bra hästbloggar att det skulle vara himla synd om du slutade. Jag tror att i princip alla som läser gör som jag och bara skakar på huvudet och suckar åt anonyma kommentarer.

2011-01-11 @ 19:24:07
Postat av: Moa

Jag tycker inte att du ska sluta blogga för att någon inte kan hålla käften och bara måste göra andra människor illa. Om du ska sluta blogga ska det vara för att du vill det. Keep going, girl! <3

2011-01-12 @ 10:32:44
URL: http://moaingridsofia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb med hästarna :)

2011-01-12 @ 18:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0