Planerad tävlingstermin 2011

Observera att nästan inga propositioner har kommit ut än. Jag vet alltså inga klasser, det här är med andra ord en preliminär tävlingstermin för våren och tidig sommar. Ingenting är bestämt ännu. Nu kollar jag enbart avstånd från mig samt status; Regional/Nationell. Står det fler tävlingar på samma datum blir det den med bäst klasser. Jag kommer tävla intensivt under våren för att kunna/hinna kvala till JSM, men kommer självfallet inte starta alla tävlingar som jag skriver upp. det gäller att välja smart, och inte bränna hästen. Det ska vara kul! Under sommaren kommer det bli lugnare för Wanda. Målet med Astiz är väl att kunna komma ut i April/Maj, om vi har tur. Annars kommer han komma igång i sommar. JSM med Astiz känns väldigt långt borta, och att försöka kvala kommer bli för stressigt.


Januari:
Inga tävlingar. Programridning för Birgitta Bergsten 22-23 Januari. MSV B:4, Warum Ich.

Februari:
20/2 Regional MSV C:1 och MSV B:3 på HEBY RF, Warum Ich.

Mars:
13/3
Regional. Upplands- Västmanlands Fältrittklubb, Warum Ich.
19/3
Regional. Björklinge RF, Warum Ich.
20/3 Regional. Avesta RK, Warum Ich.
27/3
Regional. Upplands- Västmanlands Fältrittklubb, Warum Ich.

April:
10/4 Regional. Enköpings RK, Warum Ich.
10/4
Regional. Enskede RS, Warum Ich.
10/4 Regional. Täby RS, Warum Ich.
15/4 Regional. Ekeby RS, Warum Ich.
16/4 Regional. Knivstaortens RK, Warum Ich.
22/4
Regional. Lejondals RF, Warum Ich.
25/4 Regional. Lurbo RK, Warum Ich.

Maj:
1/5
Regional. Vallentuna RK, Warum Ich.
1/5 Regional. Solna Fältrittklubb, Warum Ich.
8/5 Regional. Ridklubben Rimbo Ryttare, Warum Ich.
13/5 Regional. Enköpings Fältrittklubb, Warum Ich.
15/5 Regional. Hogsta Dressyrryttare, Warum Ich.
28/5 Regional. Aros RS, Warum Ich.

Juni:
3-6/6 ELIT. Svenskt Mästerskap för Juniorer. Om jag hinner kvala. Strömsholm. Warum Ich.


Mer har jag inte "planerat", men som ni ser så går det mest ut på att kvala och rida JSM 2011. Tycker som sagt att det är sjukt att det ska gå så tidigt i år, för jag gillar inte att behöva tävla såhär intensivt och mycket. Men jag är så illa tvungen. Wanda kommer i alla fall få ledigt någon vecka efter SM, då ska hon inte ridas alls. Och nu när jag sitte roch kollar på vårens tävlingstermin ser jag att hon kommer förtjäna det. Jag har inte skrivit upp Astiz på någon tävling då jag inte vet om han kommer vara startklar. Jag vill inte skriva upp något eller planera något, för då känns det som att det kommer hända någonting... Men nu vet ni på ett ungefär vart jag kommer befinna mig i vår. Så vill ni träffas är det bara att bege er ut på dressyrtävlingar! (:

Matilda

Kommentarer
Postat av: Emma

Lycko ostar som får börja tävla så tidigt på terminen :P

2011-01-08 @ 15:07:17
URL: http://dressyremma.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nyfiken :) vad krävs för att kvala JSM? :)

2011-01-08 @ 17:18:35
Postat av: Louise

Surt att du bor så långt bort för det vore roligt att se dig rida :)

2011-01-09 @ 09:38:09
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni är så otroligt fina! Jag hade gärna åkt på alla dina tävlingar och fotat, men har ju ingen skjuts och så... men om jag kommer iväg på någon tävling och fotar, vill du att jag skickar bilderna då? (:

2011-01-11 @ 14:57:03
URL: http://liindaaas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0