Min födelsedag!!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min födelsedag! Woho! Dagen började med att jag väcktes av sång och paket klockan sju. Jag fick:

  • Ett armband från LUC of Sweden, kandarkedjan i silver. Grymt fin :D
  • Ett Fleecetäcke som kommer bli Wandas.
  • Ett par vita Pikeur Lugana
  • 6000 Svenska Kronor. 1000 kr för att jag fyllde år, och 5000 kr för att jag inte har börjat röka ;)
  • Tredje boken i House of Night serien.
  • En svart, supersnygg klänning!
  • Biobesök, som gjordes under dagen!
Pengarna jag fick ska jag lägga på ett par nya tävlingsridstövlar. Jag har redan bestämt vilka det blir. Lackade Petrie Anky Elegance! Men får spara lite till ;) Och antagligen kommer jag shoppa loss innan jag har råd att köpa stövlarna då det är en massa saker jag är sugen på att köpa. Vi får se helt enkelt. Stövlarna kommer jag att få på ett eller annat sätt oavsett (:

Efter paketöppningen åkte jag till stallet. Där fick jag den briljanta idén att rida barbacka på Astiz. Alla som känner mig och mina hästar vet att jag är en fegis, och att Astiz inte är den mest säkra hästen att "busrida" på. Men jag lever, och kan meddela att det gick riktigt bra! Visserligen skrittade vi bara då jag inte får göra mer, men han var riktigt rund och go att sitta på. Myshästen. Därefter gick jag en promenad med honom då han ska skritta mycket. Sedan fick han komma ut i hagen och jag gjorde i ordning allt i stallet. Efter det red jag en halvtimme på Wanda, hon joggades bara då hon gick stenhårt den första och var ute på en lång uteritt igår med galopp i djupsnö. Med andra ord var hon lite trött i kroppen. Hon har blivit tittig sedan foderbytet (Jag gick från Mustang Fiber till Mustan Active) och trots att jag har minskat ned på havren är hon busig och hoppig. Så jag får väl helt enkelt gå tillbaka till Mustang Fiber. :P

Efter det stressade jag hem för att hinna äta och bada innan vi hoppade in i bilen igen. Den här gången för att åka in till Uppsala och gå på bio. Vi såg Harry Potter och Dödsrelikerna Del I, och den var väldigt bra! Nu sitter jag i min säng och bloggar, och jag kan säga att suget efter bloggandet har varit enormt under min lilla paus.

Ikväll blir det en lugn hemmakväll då det är födelsedagsbarnet som beställer mat. Jag har beställt Italienska Köttbullar i Tomatsås med Pasta och Citronsallad. Till efterrätt blir det fritterad banan. Haha, lita knäpp mat, men mina favoriter. Men när Julia fyller år blir det röj på krogen! Om man nu kan kalla det röj då jag är nykterist?! Haha, slutbabbalt från mig, jag slänger upp lite bilder från dagen istället!


Kandarkedjan, fast jag har nummer 13!


Mitt armband!

Bevis på att jag faktiskt red utan sadel! Ledsen för kass kvalitet, men så går det när mamma ska fota med en kass iPhone-kamera ;)




Hittar ingen bild på klänningen, men det här är mina presenter som jag har fått. Än så länge.... Vi hörs snart igen!


Kommentarer
Postat av: Cappelli

Grattis grattis och välkommen in i vuxenlivet :)



Över armbandet är ja så svartsjuk (dock vill ja ha de i guld) så jag är GRÖN

2011-01-03 @ 19:03:55
Postat av: Emma

haft en bra födelsedag? :)

2011-01-03 @ 20:23:04
URL: http://dressyrtont.blogg.se/
Postat av: Louise

Grattis! :D

2011-01-03 @ 20:40:09
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis! :)

2011-01-03 @ 21:13:50
Postat av: Anne (a'

grattis, igen :D

house of night-serien <3 Jag fick Jagad, Tempted och Burned i julklapp :')



Men du, varför grimskaftet runt halsen på Astiz? xD <3

2011-01-03 @ 21:36:51
URL: http://dubido.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis Grattis hoppas du har haft en Underbar 18 årsdag!

Ser fram emot jämförelsebilder och gärna ett utförligare inlägg om vad A gjorde på spat och hur det hjälpte på olika sätt, skriv gärna vilket spa han var på ooch om du rekomenderar det. Jag är själv väldigt inne på att skicka min häst på något liknande, i alla fall vattenträning och det skulle då både vara roligt och nyttigt med dig åsikt!

Kram Sara

2011-01-03 @ 22:55:30
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

STORT GRATTIS!

Åh, exakt de stövlarna jag drömmer om! :o)

2011-01-04 @ 22:02:33
URL: http://ridboken.aenn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0