Igår och idag!

Igår longerade jag båda hästarna. Astiz var riktigt fin, men lite lat. Som vanligt med andra ord! Han går i en väldigt rund form och man riktigt ser hur ryggen får jobba. Nu börjar musklerna komma! Och han ser superfräsch ut, riktigt kul att jobba med! Han är en pärla i hanteringen från marken.

 

Wanda är svårare att longera då hon är så pass het och känslig. Igår testade jag en ny inspänning, två vanliga elastiska inspänningstyglar på sidorna. Det fungerade riktigt bra! Så vi tränade på galoppfattningar från trav för att sedan göra en mjuk övergång från galopp till trav. Riktigt nyttigt att se hur hon jobbar utan ryttare! Jag är så glad över att ha hästar som går att longera och som svarar bra på den sortens träning!

 

Idag var jag in till stan och gjorde lite ärenden. Jag fixade leg och var tvungen att ta kort till det. Varför blir man alltid så ful på sådana kort?! Och jag klippte mig, verkligen välbehövligt! Så nu har jag lite blondare hår med lugg. Jag köpte bok två i serien House of Night, käkade Lasagne till lunch och sist men inte minst var jag hos naprapaten.

 

Eftersom att jag är nyfixad i ryggen blev det ingen ridning för mig idag. Imorgon däremot blir det träning på Segersta för Wandas del. 17.45 har jag tid! Ska bli superkul. Nu ska jag gå och leka med två valpar som vi har hemma just nu. Även valparnas mamma är här. Jag är hundvakt till imorgon! Känns underbart att få äran att passa Molly Attvik :D




Matilda


Kommentarer
Postat av: Karja

va fin vovven va å söt =) förstår hur du känner dig när hästarna går fint från marken. likadant för mig när ja longerar hästarna i stallet =)

2011-01-18 @ 20:44:39
URL: http://justmylife4ever.wordpress.com/
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Häftig vovve! :o)

2011-01-18 @ 21:13:43
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Det är så skönt när hästarna fungerar i longering. Min ena häst hittar inte riktigt lugnet under longering så henne tömmar jag istället, går mycket bättre

2011-01-18 @ 21:49:08
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0