Funderingar

Jag funderar allvarligt talat på att ta bort bloggen nu. Påhoppen börjar kännas riktigt jobbiga och det är inte längre saker man bara kan strunta i. Jag tar åt mig, kanske mer än ni anar. Jag vill blogga för att det är kul, och dessutom är det ett bra sätt för mig att hålla reda på hästarnas träning osv. Men det är inte längre kul när man loggar in och får se helt vidriga kommentarer. Jag förstår inte hur ni kan sitta där bekom er datorskärm och tycka att det är OK att vräka ur sig sådana elakheter. Så om någon av er läser det här, berätta det för mig.

Så många frågor cirkulerar i mitt huvud just nu. Frågor som inte jag själv kan ge svar på... Vad har jag gjort er? Varför kritiserar ni allt jag gör? Varför ska inte jag få ha drömmar? Ni har inte ensamrätt på att kunna drömma, och att vilja bli något här i världen. Även jag får känna att jag vill bli bäst.

Det allra värsta är att det var hyffsat lugnt innan jag flyttade hästarna till Åkerby, men efter flytten började de elaka kommentarerna att strömma in. Och det nästan varje dag. Och det är så himla omoget! För om ni som kommenterar ser mig i stallet, varför inte komma fram och säga vad ni tycker, face2face? Eller är det för läskigt? Och att ni dessutom går och skär sönder spånbalar och fodersäckar visar ju bara hur omogna och löjliga ni är. Okej om ni vill åt mig, men att försöka skada mina hästar genom att sabotera foder som är känsligt för fukt är att gå för långt!

Så nu vill jag att ni, läsare, tar er en allvarlig funderare på varför ni läser min blogg. Och ni som slänger iväg elaka och onödiga kommentarer kan ju bara sluta med det, för från och med nu kommer alla sådana kommentarer att antingen raderas och ignoreras eller bara ignoreras. Självklart får ni ge mig konstruktiv kritik, det är bara påhoppen jag vill bli av med!

Så nu vet ni vad jag tänker och tycker angående det här. Låt mig nu sköta mitt liv, mina hästar och min ridning. Och ni trogna bloggläsare som kommer med trevliga/peppande/glada kommentarer behöver inte alls ta åt er! Guldstjärna till er!

Matilda


Kommentarer
Postat av: flickjakel

Att folk är taskiga på bloggen är väl en sak.

MEN att börja sabba foder för dina hästar, är ju helt jävla stört :o



Människor som helt enkelt gör illa andras hästar, har fan inget i ett stall att göra!

För det tycker jag ju att de gör, när de sabbar fodret..



Såna idiotjävlar!

2011-01-27 @ 19:19:48
URL: http://flickjakel.devote.se
Postat av: Louise

Oj, har det gått så långt att dem saboterar ditt foder (!?). Det är ju sjukt. Men vet du vilka det är då som kommenterar? Varför inte ta ett snack med dem om du känner dem? Dem har nog fått fel uppfattning av dig i bloggen/verkliga livet, så det kan nog bero på det att de kommenterar så himla omoget och elakt. Att det finns sådana hemskheter, ingen ska behöva bli utsatt.

Jag älskar din blogg, och ta inte åt dig av skiten, du mår bara dåligt.

Jag är på din sida!

2011-01-27 @ 19:41:33
Postat av: cornelia

men fan vad sjukt rent ut sagt :O att de saboterar i stallet är ju helt vrickat? Som du säger, vad har du gjort dem? Du är stark Matilda, för jag hade aldrig orkat.. Herregud, om de tycker du är så hemsk varför i hela jävla friden läser de ens din blogg?

Jag kommer iaf fortsätta läsa och hoppas du fortsätter blogga! jag säger som Louise, jag är på din sida!!

2011-01-27 @ 19:51:03
Postat av: Emilie

Fortsätt blogga, låt inte dom där idioterna få som dom vill!!

2011-01-27 @ 19:51:09
URL: http://barabus.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Det finns ju många "internethatare" som är grymt mopsiga när det finns en skärm och tangentbord emellan, men att förstöra spånbalar och fodersäckar!!!!????? Sjukt. Tycker att du driver en trevlig blogg och borde absolut inte sluta. Du kanske ska lägga in så att alla kommentarer måste godkännas, och låta någon annnan godkänna dem? Håller med om att folk som kommenterar konstruktiv kritik är en helt annan sak än "haters".

2011-01-27 @ 19:53:37
URL: http://fotografkarinlindberg.blogspot.com/
Postat av: Julia

Usch då, låter inte kul. Hoppas allt ordnar sig.

Att folk gör så gör de bara för att de är avundsjuka.

Du är grymt duktig och jag läser din blogg varje dag :)

Kram

2011-01-27 @ 20:14:22
Postat av: Anonym

stå på dig matilda! du vet att det dem säger inte stämmer!

2011-01-27 @ 20:34:23
Postat av: elin

Ta inte åt dig matilda! de som skriver så elaka saker bara för att såra är inte värda att lägga ner sin tid på.. helt sjukt att man förstör foder osv bara för att jävlas..!



Jag tycker att din blogg är super, får mycket inspiration för min egen träning. ;)

2011-01-27 @ 21:25:24
Postat av: Julia

Men gud :O Det är ju mobbing!! För fan vad omoget, känner igen det där.. Tjejer och intriger i stallet, var stark tjejen! Fan vad avundsjuka de måste vara på dig! En grej är internetmobbing, men att sabotera foder är ju bara, BARA omoget. Tycker verkligen synd om tjejerna som är så osäkra i sig själva att de måste förstöra för andra. Hoppas du sätter dit dom och tar det face 2 face med dom? För sånt här är ju bara inte okej..

2011-01-27 @ 21:36:59
Postat av: Amanda

Men va? :/ Fan va sjukt att sabotera och så där! Fattar att de måste vara jävligt jobbigt men det är säkert bara någon som är avundsjuk på dig och dina fina hästar :) O det här med SM, vill du så kan du! bara att satsa, va kan du förlora? (:

2011-01-27 @ 22:15:18
URL: http://gfrkdressageteam.blogg.se/
Postat av: Jolin

Förstår helt och fullt att du inte känner för att blogga med alla elaka kommentarer som av någon sjuk anledning verkar "höra till" nuförtiden. Det du kan göra är ju att sätta lösenord på bloggen, så att bara de med lösenord kan läsa bloggen (glöm inte meddela vad lösenordet blir bara ;)).



Det där med sabotage av foder och spån går ju dock inte att komma ifrån med lösenord, tyvärr. Det du kan göra är att polisanmäla för sabotage. Den typen av sabotage påverkar ju, som några redan nämnt, även hästarna.



Tycker det är sorgligt med människor som är så fega att de inte kan stå för vad de tycker, utan istället sitter bakom en datorskärm och spyr ur sig elakheter under signaturen "anonym". Du har superfina hästar, du rider bra och det är roligt att läsa om dina mål och hur du verkligen lever för hästarna. Vore himla synd om du slutade blogga helt, men förstår som sagt om du väljer att göra det.



Kram Jolin

2011-01-27 @ 22:36:20
URL: http://www.jolinmalmquist.com
Postat av: Alvina

Tycker verkligen inte att du ska lägga ner bloggen! Jag älskar den!



Och vilka omogna idioter som saboterar för en, då är man ju himla omogen.

Hoppas allt löser sig hoppas att "de" faktiskt tänker efer vad de gör!Ha en bättre fortsättning! :)

2011-01-27 @ 22:46:44
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

"går och skär sönder spånbalar och fodersäckar" Altså va?! Idioter o_O Tänk om fodret skadar dina hästar?! Gah vilka människor det finns i hästvärlden altså..

2011-01-27 @ 23:03:18
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Sofie

Herregud va sjukt! Inte nog med att dom skickar hatkommentarer, dom sabboterar irl oxå! Jag tyckte du ska stå på ditt, för du har absolut inte gjort nått fel! Om dom inte slutar förstöra för er irl så tycker jag ni borde ta fast dom på nått sätt, dom förtjänar verkligen ett straff för det går verkligen för långt! Älskar din blogg, inspirerande för alla ryttare. Både rutinerade och orutinerade :)

2011-01-28 @ 08:47:37
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men OJ man blir verkligen chockerad över hur ett fåtal kan bete sig. Det är baksidan av internet där en del tycks kunna häva ur sig precis vad som helst utan att som du säger göra det face2face.



Men din blogg är super rolig och mycket inspirernade så jag hoppas verkligen att du hittar nog med ljusglimtar för att fortsätta.



Läste att någon annan också varit inne på det, men att lösenordsskydda kanske kunde vara något? Då är det ju du som begränsar dina läsare till dom som du känner inte beter sig helt oacceptabelt.



Stå på dig! Tro på dig själv!



Tack för en bra blogg.

2011-01-28 @ 09:21:14
URL: http://payment.blogg.se/
Postat av: Anonym

dom får som dom vill om du slutar blogga, då kanske de börjar förstöra mer saker än "bara" fodret osv? fortsätt blogga för att visa att du är bättre för dom, försök ta reda på (om du inte redan vet) vem/vilka det är som håller på, ta dom på bar gärning eller ställ dom mot väggen o fråga va fan dom håller på med!

vi är på din sida <3

2011-01-28 @ 10:30:42
Postat av: linnea

mathilda, om du hade varit mottaglig för konfrontationer och vad du kallar "konstruktiv" kritik hade jag gett dig det face to face i stallet, men du är uppenbarligen inte det. du ser dig själv enbart som ett offer vilket säger rätt mkt om hur du kan ta kritik. VÄX UPP och inse att du glider på sedlar och inte på din talang! och gör vad du vill med din fåniga blogg, du blir inte duktigare eller bättre för det. och inte lär du få mer självinsikt heller, för det lär ju aldrig hända, speciellt inte när en massa loosers som går på dina grejer och inte har några ögon supportar dig. jag bara säger vad jag och många andra tycker, kan du inte ta det så fine

2011-01-28 @ 10:47:35
Postat av: p,

Asso det är ju sjukt om dom sabbar i stallet! Jag skulle blivit asförbannad! Känner du inte nån riktig "datanörd", det går ju faktiskt att spåra ip-adressen på en kommentar. För då kan du få reda på vem som äger datan och då vem som skrivit kommentaren.

Jag står på din sida! Och som jag sa igår, jag älskar din blogg och läser den minst en gång om dagen. (:

2011-01-28 @ 11:21:53
URL: http://paullinas.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Till Linnea;

Konstruktiv kritik är väl knappast att säga att; "inse att du glider på sadlar och inte på din talang!" Det där är rent ut sagt bara jävligt oschysst att säga och har what so ever inget med konstruktiv kritik att göra!

Benämningen konstruktiv kritik brukar avse kritik som är menad att kunna förminska kritikvärdet, genom att den även innehåller förslag till förändring!



Så det är ju knappast konstruktiv kritik som Matilda tar emot, utan bara påhopp, och nedvärderingar från ni svin som sitter bakom era datorskärmar?! Har ni inget bättre för er om dagarna än att sitta och trycka ned folk?! Det säger ju allt om vad vi är för typer, SVIN!



Till Matilda;

Ärligt talat, så hade jag tagit mitt pick och pack och dragit från stallet du står i.

Och jag tycker att du bara ska blunda från dessa komentarerna du får från dessa svin, det tyder bara på att dem är osäkra, avundsjuka och mår bättre av att se folk som lyckas att må dåligt!



2011-01-28 @ 11:28:29
Postat av: Cecilia

Och jag undrar ju så varför dessa med no life som hatar Matilda så och bara vill förstöra för henne överhuvudtaget läser hennes blogg?! Stör man sig så enormt mycket på en människa så vill man bara komma så långt bort som möjligt från denna. Men istället sitter dessa och läser bloggen slaviskt och skriver nedvärderande kommentarer?! Haha, seriöst, skaffa er ett meningsfullt liv! Gå ut och gräv en grop för att sedan fylla i den igen, det skulle vara så mycket mer produktivt än att sitta och hoppa på folk på INTERNET?!

2011-01-28 @ 11:33:46
Postat av: kissan

den svenska avundsjukan når nya höjder... Tycker verkligen att de som orkar hata andra på detta viss borde ta och lägga ner och lägga energi på annat, kanske stickning... Matilda får väl göra vad hon vill, det är det fina med vårt land.



Någon gång när ni växer upp (om ni nu gör det) kommer ni inse det ni håller på med är både barnsligt och idiotiskt.

2011-01-28 @ 11:47:15
Postat av: Anonym

Alltså jag tycker du ska fortsätta blogga, din blogg är den bästa, aldrig något ointressant inlägg eller nåt sånt, utan att är läsbart och jag brukar gå tillbaka och läsa dina inlägg flera gånger om!

Låt inte dessa avundsjuka töntar, som inte har något bättre för sig än att slänga in taskiga kommentarer, få dig att sluta blogga! Det du kan göra är ju att lösenordskydda bloggen, men då måste du ge lösenordet till oss som verkligen vill läsa! :)

2011-01-28 @ 17:35:32
Postat av: Louise

Men vad fan?!! :@ Hur tänker folk som håller på så?! Jag blir så jävla arg!

Förstår att du tröttnar, men jag älskar din blogg! :)

2011-01-28 @ 17:45:38
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Fanny

Varför inte ta bort möjligheten att kommentera så slipper du eländet..

2011-01-28 @ 18:15:45
URL: http://fnozie.blogg.se/
Postat av: Fanny

sv: Det är nog så att man får ta det negativa om man vill att folk ska kommentera, MEN du kan ju faktiskt välja att radera det negativa =) Jag raderar och försöker glömma.

De som klagar och trycker ned måste ju vara väldigt olyckliga människor.

Folk har så mycket åsikter om allt och alla.

2011-01-28 @ 18:31:30
URL: http://fnozie.blogg.se/
Postat av: agnes

NEEEEJ sluta inte blogga! jag älskar dina inlägg och bilderna på dina vackra hästar :(och dina träningstips och allt! låt inte några dumma anonyma jävlar vinna utan ge igen genom att blogga mer om just det du frå dummast kommentarer för! :D

2011-01-28 @ 18:44:07
Postat av: Sandra

Jag håller med om att du inte ska sluta blogga:). Och ja, hästfolk är tamejtusan det värsta folket som finns. Vill bara uppmana dig att fortsätta som du gör och skit i alla andra, även fast det är förbannat svårt ibland:)

2011-01-28 @ 19:27:36
URL: http://sandralucky.blogg.se/
Postat av: Angelina Svedbo

usch jag började gråta när jag läste det här... att ha sönder foder var något av det lägsta jag hört!

DU SKA INTE SLUTA BLOGGA MATILDA!

du är bäst!<3 Du kommer bli en av sveriges bästa dressyr ryttare någon dag :D

bara skit i dessa nolifers som kommenterar elaka saker! dom är inte värda din tid och energi!

Du kanske borde ta ett snack med stallchefen eller ngt om folk har sönder saker i stallet för dig? o.O

2011-01-28 @ 19:53:08
Postat av: Jennie Andreasson

Jag upprepar det någon sagt innan, spåra IP-adressen. Kan man inte ta kontakt med den bloggansvarige här inne och förklara läget?

Det är straffbart det dessa personer håller på med och det är absurt att det en eller max två personer skriver och gör ska gå ut över hur många personer som helst som verkligen följer din blogg för att de tycker att du är duktig.

2011-01-28 @ 21:34:56
Postat av: Ida holmström

Jag tycker riktigt synd om dig, Och jag vill säga att jag läser din blogg för att jag tycker det är riktigt inressant att läsa om dig och dina hästar, Tycker du rider riktigt fint, Brukar se dig rida när jag har lektion och även om jag inte är så speciellt inriktad på dressyr så skulle jag lungt vilja rida lika bra, Men förstår att det är mycket träning och sånt som ligger bakom det, Jag är snart uppe i mitt 5e år och jag tänker inte sluta kämpa!

2011-01-28 @ 22:21:31
URL: http://iidaholmstrom.blogg.se/
Postat av: Max

Innan jag råkade snubbla in på din blogg, läste jag inte bloggar. Nu följer jag din varje dag, gillar att läsa om dina hästar, gillar dina träningstips. Så snälla sluta inte blogga. Jag kommer iaf sakna den!



Hoppas du nån gång får reda på vem som e så elak mot dig. Å hoppas att den slutar förstöra för dig. Går dt inte att spåra ip-adressen? Om du inte kan, så ta hjälp av nån som kan å sätt dit den jäkla idioten.

Hur kan man vilja förstöra hästarnas mat? Den personen kan inte va en djurvän iaf!



Stå på dig!

2011-01-29 @ 17:10:29
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

blogg.se -> inställningar -> moderering -> IP-adressfilter. Thats it!



Sen att det är någon som vandaliserar i stallet går väl inte att göra så mkt år, om du inte polisanmäler, men då måste du ju ha tydliga bevis på att det är en människa som saboterat fodret och inget djur osv. :o( Annars kan du väl be någon annan i stallet att hålla ett öga?



Hoppas allt löser sig!

2011-01-30 @ 22:52:05
URL: http://ridboken.aenn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0