Första starten för i år avklarad!

Idag red jag en MSV B:2 med Wanda. Tydligen var det inte bara en träning, utan det var en tävling med priser och allt :O Det gick bra med tanke på att vi knappt har kunnat träna på hela vintern. Det blev två stora missar, galopp i den ökade traven då hon blev störd av Ida som höll på att öppna dörren precis när vi var där, och så missade vi ett byte. Men vi klarade det svåra, från vänster till höger! Så idag blev det lätta bytet orent, men det gör ingenting alls (: Det blev ett par åttor i programmet, alltid kul. Men även någon fyra ;) Totalt red vi ihop 66.28% och det är jag jättenöjd med! Jag slutade på en andraplats. Ida vann, men Maritha (som dömde) sade att vi var väldigt jämna men att mina missar gjorde att jag blev tvåa idag. För mig är det strunt samma då Ida har en fin häst och inte gjorde några missar (: Det var väldigt kul att tävla igen, även om det bara var på klubbnivå. Och man märkte att Wanda har saknat det med. Han var supertaggad och blev rätt stark emellanåt. Men det syntes inte. Red på snällstången och hon var grymt fin i munnen. Härlig känsla!

Astiz jobbades för hand idag igen. Jag kommer verkligen åt honom när jag går på sidan. Han blev riktigt fin och jobbade på superbra genom hela kroppen. Snart kanske han är fin att rida igen? Imorgon har vi ett veterinärbesök att se fram emot. Hoppas att allt är bra! Och imorgon eftermiddag ska jag få träna igen! Den här gången för Gunilla Byström. Så om det blir dålig uppdatering, sämre än vanligt alltså, så vet ni varför (:

Matilda


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt att det gick bra! Du har en supertrevlig blogg som är väldigt värd att följa :)

2011-01-06 @ 21:53:41
URL: http://amdressage.blogg.se/
Postat av: Elin Samrell - Ponnyryttare på elitnivå

Kul att det gick så bra! :D

2011-01-06 @ 22:25:15
URL: http://elinsamrell.blogg.se/
Postat av: Jossan

Kul att det gick så bra! :)

Var det Maritha Rehnberg som dömde? :)

2011-01-06 @ 23:14:24
URL: http://hogstaryttarna.blogg.se/
Postat av: Ankie

Kul, grattis! Sugen på att komma ut på riktigt nu då?! Vart årsdebuterar ni?



SV: Enl tävl.res. på ridsport.se har W 08 1 start i MSV B med 66% och sen 09 3 starter på samma nivå med 68,62,61 % så det är två placeringar. Sen har jag sett A tävla och jag har inte sett ngra konstant dåliga byten, K är inte känd för att ta ut hästarna om de inte är i form för att vinna. Sen har du ju skrivit att han är utbildad till GP men att serierna var svaga först och sen skrivit att inga byten va rena. Har svårt att tro att en GP utbildad häst har svårt för bytena, okej om en dålig ryttare/amatör utbildat men inte med K bakom tyglarna.



Hoppas det går bra för Nugge! Trivs ni bra på ERK? Du ska vara glad över ridhusen och varm sadelkammare osv osv, jag saknar allt sånt och det tär verkligen på ens hästintresse så här års!



kramar

2011-01-07 @ 08:34:42
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Ankie

SV: ja vi ses i Heby!!!

2011-01-07 @ 10:42:36
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Emma

GrattisGrattis! Väldigt fin procent! :D

2011-01-07 @ 13:26:24
URL: http://dressyremma.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hur gick det på träningen ovh hur var d på återbesöket?:)

2011-01-07 @ 21:25:22
Postat av: Cappelli

Kan du inte skriva om hur du planerar och planerat din tävlings säsong?

Och lägg upp mer bilder, behöver ju inte va super kvalité det räcker med mobilbilder!



2011-01-08 @ 10:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0