Dag 3

Dag 3 - Min största rädsla inom hästsporten

Jag är rädd för otroligt många saker. Kan skriva upp några av dem.

  • Jag är rädd för att mina hästar ska skada sig allvarligt eller dö.. Extra rädd är jag när de är ute i hagen eller då jag rider och de snubblar till.
  • Jag är rädd för att transporten ska lossna från bilen eller välta när vi kör häst.
  • När vi kör över broar är jag rädd för att de ska gå sönder så att vi ramlar ned med transport under vatten. För hur i helvete kan man lasta ur sin häst då? :S
  • Jag är rädd för att hoppa (a)

Det var några saker. Vill inte älta dem för mycket!




Matilda

Kommentarer
Postat av: Louise

Känner igen mig alltför väl...

2011-01-20 @ 12:54:03
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Ida holmström

Åkerbys hästar snubblar rätt ofta men med Gazella blev det lite värre. Hon snubbla till så att hon slog på örona, Och jag flyger över halsen,hamnar under henne, bryter nyckelbenet och får en hov mellan brösten vilket ledde til infektion mellan bröstbenet och ett revben. Den perioden var inte alls rolig, och när allt läkt ihop så andra lektionen rider jag lapras. Då kan hoppar till och håller på att gå om kull.. Så nu varje gång en häst snubblar är jag riktigt rädd att det ska hända nått liknande igen :/

2011-01-24 @ 18:48:35
URL: http://iidaholmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0