Dag 2

Dag 2 – Min första häst

Min första häst var det Danska Halvblodet Fiona. Hon var ett fuxsto född 1994 med okänd härstamning. Hon var importerad från Danmark. Jag delade henne med mamma, därav köpet av en storhäst.

Fiona var en underbar läromästare som krävde mycket ridning. Men gjorde man rätt så gjorde hon rätt. Precis som det ska vara!
Vi tävlade ingenting, utan tränade mest. Hon var lite svår att rida ut på, och jag minns hur glad jag var den dagen jag vågade galoppera på henne utomhus för första gången! Det var på en liten sommaräng :') Jag har fina minnen med henne och jag saknar henne något enormt :(

Hon blev sparkad över korset i hagen, efter det var hon halt till och från i två år. Hon blev aldrig bra och vi var tvungna att ta bort henne tidig sommar 2006. Tyvärr har jag knappt några bilder på henne då jag inte hade någon kamera på den tiden. Är jätteledsen över det...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0