Dag 1

Presentera dig och dina hästar.

Jag heter Matilda Holmström och har precis fyllt 18 år. Jag är alltså inne på mitt sista junior-år, sorgligt men sant. Jag har ridit sedan jag var åtta år, då började jag på Enköpings RK. Jag har alltid varit feg, och jag är livrädd för att hoppa. Därför blev dressyren ett naturligt val. Jag är glad, sprallig och folk tycker att jag är rätt galen! Med andra ord är jag nog en ganska rolig person att umgås med. Tror jag?

Dressyr har jag tävlat sedan 2005, och 2007-2009 red jag nationell ponnydressyr. Jag har ridit ELITen 2008-2009 med placeringar. Dessutom har jag vinster och placeringar upp till och med MSV:B på storhäst.

Jag har haft en svart period i mitt liv, men den är över och kommer aldrig att komma tillbaka!



Astiz är en valack född 1998 som jag har haft i fem år. Han är e. Sack ue. Asterix. Han saknar hoppförmåga och har faktiskt hållit på att bryta nacken när han skulle hoppa 60 cm. Då gjorde han en kullerbytta och fick huvudet och ryttaren under sig :( Men det gör ingenting, då det är dressyr som jag vill syssla med! Han har väldigt fina gångarter, är väldigt snygg att se på och har inställningen att han äger världen. Han och jag har fina resultat i LB, LA, MSV C och MSV B. Just nu är han under igångsättning och uppbyggnad då han har varit väldigt sjuk och mycket skadad... Men jag VET att han kommer komma tillbaka, och då bättre än någonsin!




Warum Ich
, eller Wanda som hon kallas, är ett sto fött i Tyskland 2001. Hon är e. Weltruhm ue. Walzertraum. Henne har jag haft i ett år. Hon är väldigt känslig och rätt så het, men vi kommer överens superbra och det är väl vad som räknas, eller? Wanda är mitt stora hopp inför framtiden då hon har så pass bra psyke, vi satsar mot Grand Prix. Men först ska bytena bli säkra! I år har vi som mål att bli säkra i MSV B och att kvala och rida JSM. Därefter är det Young rider som gäller för mig, och MSV A för henne. Lägg Warum Ich på minnet, för hon kommer bli en stjärna!



Matilda

Kommentarer
Postat av: Cappelli

Mer av det här självförtroendet!!! :)

2011-01-12 @ 16:51:28
Postat av: Louise

Jaa, håller med ovanstående! Skönt med någon duktig som inser och vågar stå för att den är grym ;D

2011-01-12 @ 18:02:19
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Suttit och läst lite på din blogg ett tag nu, supertrevlig, vilka pållar och intresant blogg. Denna ska jag följa! :)

2011-01-12 @ 19:21:40
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Annap

Tips på vart du kan köpa pridukter från märket 66 North som bland annat används av Peter Markne, Mycket snygga jackor och fleece tröjor och jackor av super bra kvalité

www.johannesholmsislandshastar.se

2011-01-12 @ 22:02:29
URL: http://missannapanna.blogg.se/
Postat av: tilda

Dina hästar är så otroligt fina!

2011-01-13 @ 05:33:41
URL: http://harmonyhorse.blogg.se/
Postat av: camilla

trevlig läsning :)

gör själv samma lista nu :p

2011-01-13 @ 17:10:37
URL: http://hrdressyr.blogg.se/
Postat av: Amanda Lindahl

Gillade verkligen fuxen!

2011-01-16 @ 21:34:02
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0