Astiz dag 9, 29/1-11

Idag longerade jag Astiz då det inte fanns någonstans att släppa honom lös för att lösgalopperas. Han var väldigt fin i formen, men han ville verkligen inte gå framåt för fem öre... Extra svårt hade han det i höger varv. Det blev bättre efter ett tag då vi gjorde många övergångar från skritt-trav och trav-galopp. Undrar om det är något fel på honom..? Jag kommer i alla fall fortsätta jobba på samma sätt, och snart ska jag prova på att tömköra honom. Och sedan ska jag även rida lite unghästridning på honom. Det ska bli bra!



Matilda

Kommentarer
Postat av: Anna S

Hur menar du med unghästridning? Liksom mer "grundridning" eller vad man ska kalla det och inte så mycket krumelurer?

Min häst kan bli lite seg, både i huvudet och kroppen vissa dagar (antar att det var lite så du menade att Astiz var) har du något roligt knep på hur man väcker upp dem igen? (Förutom en massa övergångar det blir så tråkigt i längden, trots att jag vet att det fungerar) :)

2011-01-29 @ 23:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0