Wanda 7-8/2-11

Måndag: Jag red dressyr i ridhuset. Först var hon stark, i vänster tygel :O Det har väl aldrig hänt förut. Jag tränade på det som jag gjorde hos Mads i onsdags, nämligen att rida med inåtställd häst på långsidan och sedan lägga massa tiometersvolter för att verkligen få loss henne. Det var motigt i början, men jag gav inte upp utan fortsatte att tro på mig själv (och på Mads). Och vips så släppte det! Och jag fick en bättre ridkänsla än vad jag har fått på känge. Hatar att vara inne i en svacka, men det lär ju vända snart :D

Tisdag: Jag longerade Wanda eftersom att jag fixades i ryggen. Hon var väldigt pigg och busig. Försökte pysa iväg i galopp när jag inte var uppmärksam. SÅ SÖT!


Bildbevis från bomarbetet ;)

Matilda

Kommentarer
Postat av: Katta

Vad gulligt! : ) Nästa gång kanske du ska prova två bommar i rad? Bra att du tar tag i rädslan iaf!

2011-02-08 @ 23:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0