Wanda, 1/2-11

Idag red jag dressyr i nya ridhuset. Som ni vet har ju Wanda enbart skrittat i en vecka då jag har varit sjuk, men idag körde vi igång igen. Det var superkul! Wanda var överlycklig, överbusig och överpigg! Emellanåt blev hon stark som en oxe, men det får man ju förstå då hon är het när hon inte vilar liksom. Jag skrittade igenom MSV B:4 för att kolla vägarna samt rida lite skolor. Sedan travade jag henne i en så låg form jag fick henne, vilket inte alls var lågt då hon var så pigg, haha. Gjorde långa skänkelvikningar med motställningar så att hon blev mjukare. Därefter red jag galopp med överböjd hals för att verkligen stretcha ut de där stela sidorna. Det gick ganska snabbt, för hon var verkligen pigg!

Efter det red jag serpentinbågar med enkla byten vid medellinjen, gjorde även några travövergångar så att hon inte skulle lista ut vad övningen gick ut på och börja förekomma mig. Efter det red jag några byten, och alla var rena! När hon märkte att jag blev glad efter de fina byten så blev hon jätteglad och gjorde några glädjesprång. Så söt!

Funderar på att filma träningen imorgon på Segersta, skulle ni vilja det? Jag lovar att travjobba mer imorgon ;)

Matilda

Kommentarer
Postat av: Max

japp, skulle jag!

2011-02-01 @ 21:31:25
Postat av: Tilde

Ja, vill se! :D

2011-02-02 @ 09:56:37
URL: http://tthelenius.blogg.se/
Postat av: Louise

Det är SÅÅÅÅÅ kul när det går bra! :D

2011-02-02 @ 10:40:38
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0