I'm back!

Var ju till Kalmar, eller rättare sagt Torsås för att skrivas in på min nya skola. Jag tog med mig datorn, men det var något fel på hotellets internetuppkoppling, därav den dåliga uppdateringen. Just nu sitter jag i stallet och har en massa plugg framför mig, men självklart glömde jag de viktigaste papprena hemma så det enda jag kan göra nu är att läsa. Vilket inte är helt fel då jag valde att börja med Svenska B som är en kurs som i normala fall tar två år att avsluta. Man ska läsa minst 7 olika verk. Så det här blir en dag full med läsning och ridning. Väl hemma ikväll kan jag göra lite mer produktivt arbete. Senare idag kommer roligare inlägg upp, men nu måste jag återgå till Svenska B.

Ha det bra!
Matilda

Kommentarer
Postat av: Cappelli

Gud va gymnasiet har förändrats bara på några år!

Tar svenska b kursen 2 år att göra?? Vi gjorde en på drygt 1 termin för att hinna med svenska c!



Lycka till i nya plugget :)



2011-02-01 @ 13:30:38
Postat av: Amanda

känner nu att man skulle fan ha valt att studera på distans, det verkar ju jättebra!:) Vi läser svenska B på ett år, och det är inte så kämpigt. Jag tror det beror mycket på vart man läser och vilken lärare man har;)

2011-02-02 @ 09:35:46
Postat av: p

Svenska B läser man på ett år. Den är 100p så den läses i normal studietakt under ett år.

2011-02-02 @ 13:30:46
Postat av: Matilda Holmström

p, enligt mina böcker läses den över två år. Om man ska hinna med SV C antar jag att man trycker ihop den på ett år.

2011-02-02 @ 13:33:31
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast eftersom den är på 100p så innebär det att den läses på ett år i normal studietakt. Precis som alla andra 100p -kurser. Sedan kan man klämma ihop dem mer eller mindre, exempelvis så läser man alla 100p-mattekurser på en termin på NV, men då har man dubbelt så många timmars lektion i veckan.

2011-02-03 @ 11:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0