Funderingar angående tävlingsterminen...

Som det ser ut nu är tävlingsterminen riktigt dåligt för oss juniorer och young rider. Det anordnas knappt några MSV B:4 (som är juniorkbal till SM) och jag har inte sett en enda MSV A:1 (som är kval till YR-SM). Då pratar jag om områden kring Uppland och Stockholm. Men jag har även kollat i Örebro, Dalarna och Värmland.

Sedan har vi ju det nya anmälningssystemet... Vad ska man säga? Det är riktigt dåligt! Man får endast anmäla en månad innan start vilket gör att klasserna blir fulla på 10 minuter då alla kastar sig på anmälningsknappen... Och vissa klubbar lägger inte ens ut propositioner till sina tävlingar, så då vet man inte OM man ens ska bemöda sig att anmäla till den tävlingen.

Just nu är jag anmäld till Högbo den 20/2 där jag ska rida MSV C:1 och MSV B:4 (Ja, ni ser rätt, en B:4!) och så är jag anmäld till Björklingen den 19/3 där jag ska rida en MSV C:1 och en MSV C:2, men den ska jag bara starta om inte Avesta har MSV B:4 den 20/3. Och bara för att Avesta inte har lagt ut sin proposition har jag tagit någon annans plats i Björklinge...

Nej, som det ser ut nu blir det inget Junior SM för mig, för jag är inte den personen som gillar att åka land och rike runt för en klass. Det är varken snällt mot hästen eller chauffören. Jag får väl helt enkelt satsa på YR-SM nästa år och hoppas på att de inför de gamla systemet igen.

Vad tycker ni om det här?


Kommer det bli några fler rosetter i år..?

Matilda

Kommentarer
Postat av: Ebba

Sv; Just i början blir det lite små hoppklasser och sedan tänkte jag pröva någon dressyrklass med henne!:)

2011-02-10 @ 12:26:44
URL: http://equify.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kanske missat det, men fagersta har en regional den 27 med msv c2 och msv b4 :-)

2011-02-10 @ 13:17:25
Postat av: Matilda Holmström

Anonym: Jo, jag vet. men alla gånger jag har tävlat i Fagersta har jag ridit så jäkla dåligt (x

2011-02-10 @ 13:29:46
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Cappelli

Ja känner lika dant.. Ska inte kvala sm men endå. De är just de klasser jag vill rida.

Heby msvb 3

Fagersta msv b4

Och sen är det inte något som intresserar mig för än i slutet på APRIL!!

Surahammar och lurbo v16



SUCK!!



2011-02-10 @ 13:32:12
Postat av: Bambi

Jag tror tyvärr att Avesta kommer ha MSV C på deras tävling. Det är väldigt ont om lite högre klasser just nu. Men några kval har du ju på dig iallafall. Högbo nu den 19e, sen har ju högbo igen 2 april och då tror jag de har åtminstonde 2 kvalklasser. Enskede 22a april. Botkyrka 24 april. Lurbo har 2 klasser du kan kvala i 25 april. Och sen i maj är det också mycket tävlingar. Vad behöver man för att kvala till SM?

2011-02-10 @ 14:14:45
URL: http://bambisens.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

Vällingby rs kommer antagligen ha msvc och msvb4 24 el 25 april (har inte riktigt koll på datumen)! Jag har kämpat för att få en msvb4 då hos oss eftersom det är kvalklass till jsm :)

Och vällingby är ju inte så långt att åka :)

2011-02-10 @ 17:08:01
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är rikigt dåligt att dom inte annordnar flera Msv:B4or.. Det är för få och alldeles för glest mellan tävlingarna med B:4an i om man ska ha en chans att hinna kvala :/ TDB är lite jobbigt faktiskt, man hinner ju inte anmäla till något förrens klasserna är fulla! :( Tur att man han till Högbo :)

2011-02-10 @ 17:47:31
URL: http://dressyremma.blogg.se/
Postat av: Bambi

Sorry, jag tänkte inte på att det är en liten serie i MSV B:5. Men jag tror att Högbo ska ha ett FEI program. Det hade de ju förra året iallafall. Vore väl bra om de hade det iår också. Det är ju så få sådana. Alla andra tävlingar utom Botkyrka jag rabblade upp ovan tror jag ska ha MSV B:4 så det finns ju lite kval tävlingar iallafall. :) Lycka till i Högbo!

2011-02-10 @ 18:07:09
URL: http://www.dressagelife.se
Postat av: camilla

har varit väldigt dåligt med tävlingar överlag det sista åren tycker jag. Nu har jag ju inte tävlat aktivt på rätt länge eftersom jag haft unghäst men sista ponnyåret var det skitdåligt med tävlingar -OM man inte ville åka 30-40mil per gång.

2011-02-10 @ 18:23:38
URL: http://hrdressyr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem är det som ska anordna fker tävlingstillfällen/tävlingar med rätt klasser då? Ni som klagar, anordnar era egna klubbar många tävlingstillfällen med rätt klasser?



Eftersom tävlingar är ideellt arbete så anordnar de flesta klubbar de klasser som deras egna ryttare vill rida.

2011-02-10 @ 19:53:07
Postat av: Cappelli

Anonym, jag vet att både min förra ( osäker på den nya klubben) mathildas, bambis och Carro grapes klubb anordnar tävlingar på den nivå vi önskar...

Kanske har bambis klubb väl många Msv c...

Men det är 4-5 klubbar.... Alla andra då? Alla andra klubbar är i vinter ide!!!!!

Känns dom alla har tävlingar i maj o juni :(



Bambi: Högbo är för långt bort tycker jag!



2011-02-10 @ 22:25:05
Postat av: Louise

Det låter ju helt knäppt?!! Hur tänker de ibland? -.-

2011-02-11 @ 09:20:49
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med! Jättedåligt. För mig finns det knappt några tävlingar heller. Jag vill tävla LB och LA men det finns ju knappt några sånna heller! Det finns INGA tävlingar.. Jag vill liksom inte gå upp kl 3-4 på morgonen för att åka till en tävling i dalarna..

2011-02-21 @ 20:23:03
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0