Astiz dag 12, 1/2-11

Jag började med att försöka lösgaloppera honom, men han var så förbannat lat! Han galopperade en långsida (om jag hade tur), sedan stannade han på kortsidan och tittade på mig med öronen framåt. Supersöt, men då var jag bara irriterad på honom. Och på det viset fortsatte det. Så till slut gav jag upp, gick in i stallet och tog på honom sadel och träns. Sedan var det bara att sitta upp.

Under ryttare kändes han rätt så fin. Visst, han var lite stel men han var pigg och glad! Jag stod i lätt sits och red bara framåt. Red i max 20 min, därefter hoppade jag av och skrittade honom för hand. Det var väldigt kul att få rida på honom! Han verkade också rätt nöjd med det (:

Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0