Engelska i 2 timmar...

Att ha engelska i två timmar som sista lektion är inte okej! Så extremt jobbigt... Det är ju inte bättre när jag är sjuk, mår pissigt och bara vill sova... Och när man sedan fr uppgiften vill man ju bara dö, haha. Vi ska hitta fakta om något som är typiskt svenskt, som vi sedan ska prata om. Jag valde den svenska författaren Jan Guillou då jag anser att det är lättare att hitta fakta om en person eller om till exempel en speciell maträtt. Det är lättare att utveckla argument osv. Jan Guillou har en väldigt intressant historia, och han har skrivit många bra böcker, så för mig kändes det rätt självklart att välja honom (:

När jag kommer till stallet idag ska jag bara rida Astiz, för Wanda förtjänar en vilodag efter två hårda träningsdagar. I måndags var jag och red för Mads, och det gick superduperbra! Jag fick verkligen hur bra hjälp som helst, och han tycker att det verkligen går framåt för oss nu. *Happy* När jag kom hem red jag Astiz, och han var också superfin! Det är så skönt när det går bra med hästarna, för då spelar det ingen roll om skolan känns jobbig. Jag har alltid något att se fram emot på eftermiddagen.

Igår red jag bara Wanda, alla ridhusen var upptagna så jag red henne på stora utebanan. Den är verkligen jättestor, så jag delade den på mitten, då hade jag mina 20*60. Men Wanda blev i alla fall jättepigg när hon hade så stora ytor att röra sig på. Men om man bara nöter på och inte låter henne ta över så koncentrerar hon sig rätt fort igen. Vi tränade på samma saker som på träningen för Mads som var; Öppnor (i trav och galopp), slutor, "fyrkanten" i galopp och massor annat. Jag älskar när jag får övningar om jag kan träna på hemma :D

Sedan ryktade jag Astiz, och han var sååååååå kelig, haha. Så fort jag borstade honom började han klia i luften, så han fick massage och massa gos. Han har äntligen börjat lugna ned sig och skriker inte längre så fort Wanda försvinner från boxen bredvid. Det verkar som att hästarna trivs lika bra som jag gör, och snart kanske det blir större hagar för dem?! Nu går de ju bara i små sandhagar, men det är bara för att Astiz inte får äta gräs, så då håller Wanda honom sällskap.

Nä, man kanske ska sätta igång med engelskan istället?

Ha det bra // Matilda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0