Svar på tal..

Postat av: lina

vad rider du med för utrustning när du rider ut? sadel, träns, bett osv? min häst blir så himla stark när jag rider ut, har du något tips för vad man ska göra/tänka på då? :) jag gillar din blogg supermycket!!

2010-10-30 @ 18:03:17

-Jag rider med dressyrsadel (för jag äger ingen annan sort, haha) och på Wanda rider jag oftast med kandar, även utomhus då hon fungerar bäst på det. Astiz brukar få gå med vanligt tredelat tränsbett och graman ute. Men det händer att jag bara har hackamore vid vissa tillfällen, det gäller båda hästarna. Din häst verkar ju bli pigg och glad ute, kul! Du kan tänka på att aktivera den mer, få den att lyssna på dig. Rida mycket övergångar och skänkelvikningar tvärs över vägen. Så brukar jag göra när mina hästa bara vill "älga på". Kul att du gillar bloggen, och lycka till!

Postat av: Louise

Håller verklien med dig! :)
Träningstips vore toppen! :D

2010-10-30 @ 18:58:42

- Då kommer det mer träningstips i veckan!


Postat av: Tina

Tycker bara du är lite pinsam som skriver att DU betalar osv. När det är dina föräldrar som betalar ALLT! Jag undrar hur du kommer klara vuxenlivet fröken jag får allt jag pekar på

2010-10-30 @ 20:01:57

- Ursäkta, men vem är det som är pinsam här? Jag tycker att det är löjligt att jag ska behöva berätta vem som betalar vad. Men eftersom att du verkar tycka att det är en så stor grej får jag väl göra det. Jag har köpt Wanda SJÄLV för egna pengar som jag har sparat ihop. Mitt studiebidrag går direkt till stallhyra och mat, det räcker inte långt, men det är en bit på vägen. Varenda liten slant jag får över går till hästsaker. Varenda liten premie jag vinner går direkt tillbaka till mamma/pappa. Så kom inte här och säg att jag får allt jag pekar på då det inte alls stämmer. Ja, jag har det bättre än många andra. Jag har ju för tusan två egna hästar, det är rena lyxen och jag vet att folk skulle döda för att ha EN egen häst. Jag har det bra ställt och jag är otroligt tacksam över det! Sedan är det ju ett plus att mamma älskar att shoppa lika mycket som jag gör.

Postat av: Patricia

Fina hästar och skitfin header :D Vem har gjort den? :)

2010-10-30 @ 00:19:49

Tack och tack, headern har min kompis Klara Hovstadius gjort. Länk till hennes blogg finns längre ned.

Tveka inte att ställa frågor eller komma med kommentarer. Även om jag inte svara på alla så ska ni veta att jag alltid läser dem, och ofta flera gånger.





Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

hihi :D

2010-10-30 @ 21:26:33
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Klara Hovstadius

SV: det är luugnt :)

2010-10-30 @ 21:38:41
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: lina

tack så mycket för svaret :D så kul när man får ett svar på sin kommentar, ska prova dina tips nästa gång jag rider ut! tack igen ^^ ;)

2010-10-30 @ 22:07:46
Postat av: Katie

Det är sjukt vad folk kan skriva! Bara för att man har egna hästar tror folk att man är bortskämd! Jag har mina tre hästar och älskar dem högst av allt! Nu är alla glada pensionärer så jag rider inte mycket mer. Men när jag gjorde det så var det inte alltid en dans på rosor! Som du säger mycket pengar går ju på hästarna! Och det är otroligt mycket arbete med flera egna hästar!



Jag träffade aldrig kompisar utanför skolan för jag hade fullt upp med att rida och sköta mina hästar! Det tog all min tid. Jag älskade det! För all träning och allt pyssel gav ju resultat på tävlingarna :D Jag ville ju vara med mina hästar! De är ju mina bästa vänner!!! Men ändå lite trist att aldrig kunna följa med kompisar ut. Men men man gör sina val.



Men det jag ville komma till! Många tror att det är en dans på rosor att ha egna hästar. Det är underbart! Det är fantastiskt att få ha egna hästar men det kan vara riktigt tufft också!

Håller du med mig Matilda? Eller är det bara jag som känner så :S Det var ju sjukt kul i stallet åå är fortfarande :D Men tröttheten fanns ju där också och stressen.



Hörs på BDB :D

Kramizzar, Katie <33

2010-10-31 @ 08:22:04
URL: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se
Postat av: Matilda Holmström

Katie, du har helt rätt! Jag har offrat allt för hästarna! Är aldrig med vänner, festar aldrig och har ingenting annat i huvudet. Och jag älskar't. Det är ens eget val. Och jag anser inte mig själv vara bortskämd. Kram

2010-10-31 @ 12:31:53
URL: http://Http://youthdressage.blogg.se
Postat av: Katie

Då är vi två som tycker likadant :D och nej ingen av oss är bortskämda!

Ha det bäst <33

Kramiz

2010-10-31 @ 16:31:25
URL: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se
Postat av: emelie

Fast denna gång var ju dina misstankar helt fel. Så en ursäkt skulle sitta fint! :)

2010-11-06 @ 08:32:52
URL: http://theicelandichorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0