Nytt träningsschema.

Igår var vi på återbesök med Astiz på Ultuna, det gick kanon och han åkte därfifrån utan att behandlas! Måste vara första gången?! Nu har jag fått ett nytt schema som jag ska hålla fram till December då han ska tillbaka in till Ultuna för en utvärdering av jobbet helgenomgång av hästen. Det känns verkligen superbra! Känns som att det är värt att testa då inget annat har fungerat... Upplägget ser ut som så att jag ska börja galoppjobba honom i fältsits, inte skrittjobba honom förrän han är ordentligt varm och genomriden, han ska trava bommar/cavaletti samt klättra. En väldigt allsidig träning med andra ord!

Idag galoppjobbade jag Astiz i ridhuset. Han förstod ingenting, utan fortsatte med sin samlade galopp... Men jag bara fortsatte stå upp i stibyglarna och rulla på, då blev det bättre (: Men han var dum och bet sig i tungan :( Han kan göra det ibland när han inte förstår vad som förväntas av honom, då blir han osäker och lite väl ivrig vilketkan resultera i att han kastar med huvudet och slår ihop tänderna över tungan. Onödigt tycker jag!

Wanda blev behandlad av Lena Rosqvist, men equiterapeut som är superbra! Hon lyckades verkligen lossa på Wanda ordentligt, så pass att hon stod och gäspade på gången. Sötan!

 

JAG HAR BLIVIT PRELIMINÄRT ANTAGEN TILL KORESPONDENSGYMNASIET! Yay :D Fick brevet hem idag. Nu ska jag bara bestämma datum för att tenta av Ridning och hästkurserna...

 

Hade en kul dag i skolan, med trevlig lunch i sällskap med Pelle och Rasmus, kinamat <3

 


Kommentarer
Postat av: Louise

Vad skönt att han mår bra nu då :D

2010-10-21 @ 20:31:42
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Stina

Grattis till "intaget" :D

2010-10-21 @ 21:27:10
URL: http://stintan.blogg.se/
Postat av: Ridproblem? Läs bloggen :)

Grattis till det preliminära intaget :)

2010-10-23 @ 18:44:34
URL: http://ridkonsten.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vad det försvinner inlägg här inne;)

2010-10-24 @ 12:44:50
Postat av: lina

varför tog du bort inlägget med rollkur?

2010-10-24 @ 14:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0