Nervös.....

Ska snart ha engelska redovisning där jag ska prata om Jan Brink, vilket inte är kul då två av tre i gruppen inte är det minsta intresserade av honom. Hur fan ska man då kunna göra en redovisning intressant?! Yeye...

Igår var Astiz på Ultuna för hältutredning, och det var som jag trodde; trött i bakknäna och ont i hovlederna fram. Han behandlades med Irap i hovlederna och ett annat medel i bakknäna. Det innehöll inte cortizon, för det tål han inte. Han är så kallat tävlingsbehandlad nu, och planen är att han och jag ska starta i Enköping 6-7 November. Karensen är precis beräknad att gå ut en vecka innan start, så inget fusk (: Efter den tävlingen ska vi tillbaka in och ta itu med hans överben han har på vänster bak. Det kan eventuellt leda till en operation i vinter :S Men bara han blir bra så!

Idag är det ingen träning för Mads :/ Så det blir till att träna på hemma med Wanda. Astiz ska bara gå på en promenad i 20 minuter. En relativt soft dag med andra ord. Sedan blir det lite träning utan häst för mig, najs! Förresten så slutar jag äta godis idag! Kommer klara det den här gången. Jag ska försöka gå ner ett par kilo eftersom att jag ser så tjock och fet ut. Jag har fan världens största arsel!

Nu ska jag plugga engelska, peace out!


Bus :D

Kommentarer
Postat av: Ridproblem? Läs bloggen :)

Vad läskigt med engelskaredovisning :S

2010-10-13 @ 18:37:12
URL: http://ridkonsten.wordpress.com
Postat av: anna

ska du verkligen fortsätta rida och träna/tävla när han inte är fräsch? Är det inte bättre att det läker ut ordentligt? OBS ingen kritik mot dig, bara en fråga..

2010-10-13 @ 19:49:57
Postat av: Matilda Holmström

Anna, Chris (veterinären) ville göra såhär först. Astiz hade en grad på böjprov, i princip inget alls. I december ska vi in och diskutera om vi ska behöva operera honom. Därför ville han göra så, så kan han vila vintern ut (: tycker att det är positivt att du frågar!

2010-10-13 @ 20:47:39
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: anna

okej, tack så mycket för svaret, det verkar ju vettigt ändå ;) Bra att du svarar och att du inte tog frågan på fel sätt! Hoppas han slipper operation iaf :)

2010-10-13 @ 21:47:21
Postat av: Anonym

du är förfan inte tjock :O

2010-12-29 @ 19:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0