Känner för att klaga...

Hittills har den här dagen inte varit speciellt bra. Jag vaknade kvart över nio, vilket i och för sig var skönt, och kollade på två avsnitt av Gossip Girl. Sedan lagade jag mat och höll på lite med datorn. När jag väl ska börja plugga för fysiologiprovet blir jag helt fucked up i huvudet. Vi har ju inte fått några böcker om det här, så vi ska alltså använda oss av datorn och av www.1177.se. Men jag klarar inte av att bara ta in information från internet. Jag vill ha det på papper så att jag kan anteckna och stryka under saker. Låter kanske fånigt, men så är det i alla fall... Så jag blev verkligen skitarg när jag kom på att lärarna hade lovat oss utskrifter av allt från den hemsidan. Men inte fan har de fixat det! Då försöker jag skriva ut på min skrivare, som är aningen för bra och komplicerad för mig, så något fel gör jag och det går inte att skriva ut. Med andra ord blir det inget plugg för mig på hela dagen, utan måste ta det ikväll efter stallet, då mamma ska skriva ut allt åt mig på jobbet. Så djävla ovärt känns det som nu... Och inte kan jag plugga matte, för vi sa börja med nya grejer och jag måste vara med på genomgångar för det. Just nu hatar jag verkligen realgymnasiet. Vill börja på korr redan nu, men måste vänta till 31/1-11.

Idag ska jag (istället för att plugga) gå ut på en långpromenad, stretcha, lära mig FEI-programmen som jag ska rida 6-7/11 och sedan ska jag rida dressyr med båda hästarna idag. Det är ju i alla fall något kul att se fram emot. Stallet är det enda stället där jag verkligen trivs och har kul, allt annat känns som bortkastad tid. När jag börjar plugga på korr kommer jag att vara i stallet hela dagarna, då ska jag börja rida Astiz två gånger om dagen för att träna styrka och kondition. Wanda kommer ridas antingen på förmiddag eller eftermiddag, och medan de är ute i hagen kommer jag att plugga. Känns så otroligt bra! Jag längtar...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Går första året på real o hela min klass känner likadant, planeringne är inte den bästa:/

2010-10-31 @ 16:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0