Division I omgång tre.

Man kan kalla detta en glädjens men också sorgens dag... Wanda kändes väldigt stark och tung på framridningen, men Mads var där och gav mig några tips och peppade mig, så det blev bättre. Inne på banan kändes hon helt underbar! Ovanligt att hästen känns finare på banan än på framridningen, men så var hon i alla fall. Och jag kan sitta på henne!!! Tänkte inte ens på att jag gjorde travökningar :O Jag bara flöt med. Fantastisk känsla. Och med den ritten belönades jag med 66.88%, en poäng högre än i Karlskoga ;) Jag höjer mig, sakta men säkert, haha! Jag hamnade på samma poäng som ettan, men det allmänna intrycket skilde oss åt så jag blev tvåa. Det har verkligen hänt jättemycket med Wanda! Hon har blivit ungefär en meter kortare i kroppen, och det lönar sig :D







Dessa bilder är fotade av http://klarahovstadius.blogg.se

Sedan startade jag Astiz i lagklassen... På framridningen kändes han matt och på bogarna. Han var inte sig själv alls... Han liksom tappade bak helt och hållet, och trampade inte under sig alls. Inne på banan hann vi göra öppnan och slutan, sedan tappade han bak, vinglade in i staketet och när han försökte hålla balansen vek sig en frambenet åt sidan och han fick ont. Jag testade rida in i ökningen, men han bara tappade takten. Sedan i ryggningen ville han inte alls gå bakåt, utan satte sig nästan på rumpan i stället. När jag red honom framåt efter ryggningen slog han upp huvudet och försökte resa sig. Då ropade mamma att han hade blivit halt och vi utgick...

Efter kylde vi alla ben, och gick på en långpromenad. Nu ska han vila en vecka, och är han inte bra då blir det till att åka in på klinik med honom. Båda hans bakknän var riktigt svullna efter "ritten"... FAN!


Fotad av Klara Hovstadius




Blev inte så många bra bilder på Astiz, vilket man kan förstå med tanke på allt som hände :/



Laget blev i alla fall tvåa i omgången OCH tvåa totalt! Så tre blå rosetter till mig, trots allt!

Kommentarer
Postat av: Blueebarry - Hästar, foto, självskadebeteende

Hon har verkligen blivit sjukt fin :D <3

2010-10-10 @ 20:32:27
URL: http://blueebarry.blogg.se/
Postat av: Ridproblem? Läs bloggen :)

Vilka fina hästar du har :) Grattis till andraplaceringen, men synd med den andra hästen :(

Alltid lika tråkigt när sådant händer :(

2010-10-10 @ 20:54:23
URL: http://ridkonsten.wordpress.com
Postat av: Elvira Johansson

Grattis! :) Men synd med Astiz .. :(

2010-10-10 @ 23:02:42
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att det gick så bra med wanda! MEn astiz får krya på sig!

2010-10-11 @ 07:45:47
Postat av: Louise

Grattis! :D

Håller tummarna för att det inte är ngt allvarligt med Astiz :)

2010-10-11 @ 10:16:05
Postat av: Tina

Varför tar du bort inläggen som du skrivit?! Vågar du inte stå för vad du skriver?!!!!

2010-10-11 @ 12:12:28
Postat av: elly - min och min häst kamp

Tråkigt med Astiz. Har följt både din blogg och bdb ett tag och han är sjukt snygg! Riktigt ögongodis! Längtar tills min häst får hälften utav den kroppbyggnad han har, om jag får säga så! :)

2010-10-11 @ 12:24:44
URL: http://ellyfabiano.blogg.se/
Postat av: Sandra

Isisar e braaaa :)

2010-10-11 @ 12:27:47
URL: http://mittar.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

Elly, astiz är i själva verket helt omusklad, det bara ser bra ut under ryttare. Kanske ska lägga upp en bild som visar hur han egentligen ser ut?



Sandra: isisar är mkt bra, och de 9 av 10 isisryttare med. Det är den där tiondelen jag inte tål.



Anledningen till att jag tog bort inlägget var att ni som

läser/kommenterar gick för långt och började trakassera mig. INTE okej eller det minsta kul.

2010-10-11 @ 12:43:46
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Sandra

okej, stackars dom dom du inte tål :(

2010-10-11 @ 13:08:27
URL: http://mittar.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag har kommenterat men inte trakasserat dig. :) Jag tkr att om man nu lägger upp en diss och tkr det är tråkigt(som jag förstår)att folk trakasserar dig som du tkr, varför lägger man då upp dissen från första början?

2010-10-11 @ 13:18:41
Postat av: Matilda Holmström

Tina, jag hade nog lite högre tankar om mänskligheten ;)

2010-10-11 @ 13:30:08
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Tina

Aha okej

2010-10-11 @ 13:33:48
Postat av: Tina

Om jag får fråga, vad menar du med det?

2010-10-11 @ 13:34:37
Postat av: Matilda Holmström

Jag trodde inte att folk skulle gå till angrepp mot mitt utseende för att jag dissar hur vissa beter sig. Vad har mitt arsle med det att göra?

2010-10-11 @ 13:52:26
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja men det kan man ju undra men du borde ju inte ta åt dig kommentarerna som inte ens handlar om det området, och om du nu tar illa upp så kanske du ska funderna på om du ska stänga av kommentar funktionen om du vill uttrycka alla dina dissar :)

2010-10-11 @ 14:38:13
Postat av: Camilla

Hej!



Riktigt riktigt fin är din Wanda tycker jag, rätt lik min egna :) Du har säkert berättat om det tidigare med vad är det för stam på henne? Hur gammal är hon?



Riktigt fina bilder också :)

2010-10-12 @ 14:38:10
Postat av: Lovisa

Wanda ser väldigt fin ut på bilderna! Syns på henne att hon var en aning kortare än i kga =) Bra jobbat ! Väldigt synd med Astiz :( kramar på dig <3

2010-10-12 @ 17:36:28
Postat av: Matilda Holmström

Camilla, jag ska lägga ut ett inlägg om mina hästar med all information. Men självklart kan du få en "sneakpeek". Warum Ich är ett hannoveranersto född 2001 e. Weltruhm-Walzertraum. Hon är 174 cm i mkh (: kul att du gillar henne!

2010-10-12 @ 19:51:39
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Camilla

Okej, tack för infon! :)



Ska bli spännande att få läsa mer om dom :)

2010-10-12 @ 22:24:25
Postat av: Camilla

Okej, tack för infon! :)



Ska bli spännande att få läsa mer om dom :)

2010-10-12 @ 22:24:28
Postat av: Linnea - unghästbloggen

Grattis & Usch!



grattis till andra platsen.

Men usch vad hemskt med andra hästen , hoppas den blir bra snart! :(



ha de bra & tack för en bra blogg! :´)

2010-10-13 @ 05:22:11
URL: http://boyzonsign.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0