Snö eller regn? :S

Igår hade jag praktik på ERK (där jag har mina hästar). Vi gjorde inget speciellt direkt, tog in och ut hästar, sopade ridhusläktarna, tömde papperskorgar och liknande saker. Tack vare, eller på grund av intaget utav hästar ligger jag hemma med feber idag... Det regnade så grymt mycket att jag blev blöt in på skinnet, trots en 10 cm tjock dunjacka överst :O Vid lunchtid övergick regnet till snöblandat och fram emot kvällen var det snö som föll. Ah, Npvember. Vilken härlig månad! Jag skulle önska att det var ungefär 5 minus ute och cirka 2 dm snö. Det skulle vara perfekt. Då skulle ju Astiz kunna gå ute i hagen med Cortzi, som det ser ut nu är det för mycket gräs som sticker fram när snön har smällt :(

På Söndag är det Ponny DM på Lurbo och Seriedressyren på ERK. Jag tror faktiskt att jag kommer välja att vara på ERK och kolla, för jag orkar faktiskt inte åka ut till Lurbo och sitta i deras kalla ridhus :S Julia har bestämt sig för att starta LB:1 på seriedressyren, så igår tränade jag henne när hon red. Det ska jag fortsätta med hela veckan för att sedan hjälpa henne på framridningen på Söndag. Ni kanske inte vet det, men jag älskar att hålla träningar. Det är verkligen något jag brinner för och vill göra mer. Så bor du i närheten utav Uppsala eller Enköping, tveka inte att höra av dig om du vill ha hälp. Jag är billig och villig, haha! [email protected]

Om mindre än två veckor är det GLOBEN! Fan, vad jag längtar. Och som jag ska shoppa :D Det blir till att sova över där från Fredag till Lördag då jag har dressyrbiljetter alla dagar. På Lördagen börjar ju dressyren så tidigt (09.00) att det blir smidigare för oss på det sättet. Härligt :D

Jag tänkte börja med en tävling; Veckans outfit. den är enkel, du skickar in en bild på dig med din häst eller ponny. Den som är bäst matchad/har snyggast utrustning vinner länkning här på bloggen! Skicka bilden i ett mejl som ni märker "veckans outfit". Glöm inte att bifoga bloggadress!

Exempel på ljusblå/marinblå-outfit!


Kommentarer
Postat av: Annica

fin bild ;)

2010-11-16 @ 10:04:37
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Tina

Kom du inte in på korr? :)

2010-11-16 @ 12:54:55
Postat av: Matilda Holmström

Jo, jag kom in på korr.

2010-11-16 @ 14:28:47
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker det räcker med att ha snö runt jul. =)

2010-11-18 @ 13:34:38
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Rider du alltid med kandar :o ?

2010-11-20 @ 00:20:43
URL: http://Logiskt.devote.se
Postat av: Matilda Holmström

Johanna, nej inte alltid. Men oftast.

2010-11-20 @ 14:08:07
URL: http://youthdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0