Praktik och GB!

Igår hade jag ju som sagt praktik på ERK, och sedan tränade jag för Gunilla Byström. På praktiken fick jag klippa mina första hästar, först halva Bonney och sedan William. Williams päls var MINST 2 cm lång. Det var helt sjukt. Först fick jag "grundklippa" honom en gång, sedan fick jag "efterklippa" en gång och därefter fick jag kolla efter glömda tussar. Tog totalt 2 timmar, och han bara stod helt stilla och var superduktig! När han var klar fick han sig en ordentlig dusch med linimentschampoo. Extreme horse-makeover ;)

15.00 red jag för Gunilla, och det gick verkligen superdupermegabra! Hon tyckte att vi hade utvecklats enormt myvket på bara en och en halv vecka, och om det fortsätter på samma sätt kommer vi vara så himla bra lagom till tävlingsterminen börjar! *Happyface* Vi tränade mest på att få ett jämnt stöd i handen och att jag skulle sitta helt korrekt, det upplägget verkade fungera mycket bra och jag fick en fantastisk ridkänsla. När hon blev stark i (t.ex) högertygeln flyttade jag henne i öppna undan innerskänkeln, och hon lärde sig jättesnabbt att ge efter så fort skänkeln kom till :) Jag ska använda mig utav rörelserna, inte bara rida dem för ridandets skull :D

Williams päls :O


Kommentarer
Postat av: Sara Wahlund- Unghästar/ Världscup häst.

Ungefär lika luden som min Chappe ;) haha

2010-11-29 @ 22:03:38
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0