Ihopsläpp!

Idag lät jag mina hästar "bli hästar" igen. De släpptes äntligen ut i större hagar med varsin kompis som sällskap! Så himla skönt att de får någon att kli på, att busa med och att bara stå tillsammans med. Hästar är ju faktiskt flockdjur, och jag tycker att man bör tänka på det i sin hästhållning. Och då menar jag inte att den behöver gå ihop med värsta flocken på 15 stycken, det skulle jag aldrig våga med mina hästar! Men de ska åtminstone ha en kompis. Wanda släpptes ihop med Frieda och Astiz släpptes ihop med Cortzi. Jag vill inte blanda ston och valacker då det lättare blir tjafs emellan dem. Dessutom har ju stona en tendens att bli väldigt brunstiga ;)

Frieda och Wanda

Frieda, en lyckligt galopperande Wanda och Kark i bakgrunden

Buuuuusan!

Kark och Wanda

Lycklig :')

 

Cortzi och Astiz hälsar

Klia?

Astiz söker mat

Puss <3


Kommentarer
Postat av: Stina

Åh vad lyckliga dem ser ut :D

2010-11-14 @ 14:04:59
URL: http://stintan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Håller med om att hästar inte ska gå ensam utan ha någon i hagen :) Tyvärr har vi våra 2 i separata hagar :/ Har en valack och ett sto och hon blir genast väldigt brunstig och ströjer valacken så han går och går så det fungerar inte..men försöker ha dom tillsammans stunder ibland så dom får busa och ha kul och snart ska dom få fri tillgång på hösilage i hagen och då ska dom få gå tillsammans :)

2010-11-17 @ 17:10:14
URL: http://sandrabystroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0