Gårdagen, 9/11-2010

Igår var jag in en sväng till skolan, där pluggade jag lite matte och läste en del. Har kommit fram till att jag inte ska pusha mig själv till att klara Matte B på 5 veckor, det är för orimligt. Då kör jag hellre på i normal takt och får en bättre grund. Jag är väldigt trött på den skola jag går i just nu. Real fungerar inte. Lärare, mentorer och även rektorn ljuger (känns det som), då känns det så himla ovärt för mig att vara där. Blä!

Sedan gick jag till min pappas restaurang och åt kycklingpytt, både nyttigt och gott! Därefter åkte jag upp till mammas café och väntade på henne. Sedan bar det av till Ultuna! Där hälsade jag först på Astiz. Han var jätteuttråkad och dampig. Så söt! Han hade en skitstor box med pappersströ, så när jag kom in "visade han mig runt" sedan tog han pappaersbitar i munnen och fladdrade med dem, hahaha! 

Därefter hälsade jag på Nadir... Helvete vad glad han blev över att se mig! :O Ögonen bara lös upp, och han tryckte sig fram till mig :') Jag pussade nästan ihjäl honom, lilla älskade ponny! Och sedan började han klia mig. I ansiktet och i nacken, så höll han inte på förut! Inte ofta i alla fall. Så, jag tror att han har saknat mig lika mycket som jag har saknat honom. Det var extremt jobbigt för mig att träffa honom, jobbigt men samtidigt skönt... Någon gång i framtiden ska jag äga honom igen! Han ska bli min lilla gårdsponny som gör en massa hyss. Fy, vad jag älskar honom... Förresten, när Astiz kände lukten av Nadir började han skaka :O Och så skrek han efter Nadir när Nadir gick förbi honom för att undersökas.

Astiz fick åka hem! Så när jag ledde honom ut till trailern passade jag på att väga honom, och sedan i lördags har han gått ned 40 kilo! Lite mage, men mest muskler. Suck, nu är det bara att börja om med muskelbyggandet igen :/ Men han lever i alla fall, och det är det viktigaste!

I stallet red jag Wanda, och hon var riktigt stoig! Första gången faktiskt. Jag hade "dumstången" på henne eftersom att hon har känts stark ett tag, men hon struntade till och med i den :O Haha, snacka om att vi båda var svettiga efter det träningspasset! Vad som är skönt med henne är att det aldrig blir bråk, utan det enda (och största) hon gör är att vingla lite och ruska på huvudet. Så även om hon är på dåligt humör tar man sig alltid förbi protesterna och det kan bli ett bra ridpass till slut. Hmm, någonting hon borde lära Astiz kanske?

Idag ska jag rida för Gunilla Byström, ska bli superkul att testa en ny tränare. Och jag tror att hon är bra, hon verkar vilja samma saker som Mads. Meningen var att Astiz skulle gå för henne, men eftersom att han äter så lite hö och inget kraftfoder får han inte jobbas ännu. Så Wanda får äran att testa först, haha med tanke på gårdagen är det nog bara bra!

Imorgon Torsdag ska jag rida Wanda på en clinic för Pia Fälth. Clinicen hålls ute på Akademistallet (Upplands-Västmanlands Fältrittklubb) och det är min skola som arrangerar. Den håller på från 17.00-19.30 och det är frin entré, jag rider ungeför 17.45. Så alla som har vägarna förbi borde titta in och se lite bra ridning! Jag vet inte vilka andra som ska rida, vet bara att jag ska. Men det är säkert intressant att titta på de andra också. Hoppas vi ses! Tveka inte att säga hej, jag är snäll! :D

Ett kollage som jag slängde ihop på Nadir nyss.. Söt, va? :D


Btw, jag ÄLSKAR snön som har kommit! Ut och pulsa med hästarna :D

Kommentarer
Postat av: Louise

När sålde du Nadir?

Skönt att Astiz får komma hem :)

2010-11-10 @ 10:19:29
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Ska du rida din häst eller någon av ridskolans hästar på clinicen?:)

2010-11-10 @ 11:05:35
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Stina

söta nadir :D jag är också superglad att snön kommit :DD

2010-11-10 @ 11:17:16
URL: http://stintan.blogg.se/
Postat av: josefine

Vilken trevlig blogg du har! Väldigt rolig att läsa. :-) Först ggn jag tittar in hit!

2010-11-29 @ 10:11:20
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0