Dagens tävling...

Jag orkar inte skriva så mycket om tävlingen idag. Wanda kändes som en miljon på framridningen. Lösgjord och fin i formen. Bytte rent (!) och gjorde fina skolor. Hon var verkligen superlydig. Inne på banan taggade hon till, men hon var fortfarande superfin. Jag är så lycklig över att få rida och äga en sådan häst! Eftersom att jag hade ändrat så mycket i ridningen inför bytena blev bara 1 av 4 byten rena. Så det drog ned massor i procenten. Jag slutade på 58.96%, ungefär 7% mindre än vad jag trodde att jag skulle få. Hon gjorde ett superfin travprogram och allt utom bytena i galoppen var tiptop! Bedömningssporter alltså -.-

Det här var årets sista tävling, och säsongen slutade inte speciellt bra resultatsmässigt. Men nästa år, då djävlar!

 

Stort tack till Annie som lyckades muntra upp mig och få mig på glada tankar igen!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Man kan inte alltid hålla med domarna, det viktigaste är ändå alltid den egna känslan och att man är nöjd med dagens prestation :) Vissa domare gillar ju vissa sorters hästar o så tyvärr också... Det är inte alltid rättvist inom dressyren men men :) Btw, As snyggt kandar! /Amanda (biizzniz @bdb)

2010-11-14 @ 18:19:31
Postat av: Anonym

Det är väl koefficienter på bytena i MSVB? Inte så konstigt att man får 58% om bara ett byte är rent... Men som sagt, det är känslan som räknas. :)

2010-11-14 @ 18:21:10
Postat av: Matilda Holmström

Anonym, jo det är det ju. Men det var ju det att det var en poäng för lågt på ALLA moment. Haha ;) Bytena brukar jag vanligtvis få 5 på när de är orena, nu blev det 3... Inte så kul liksom ;)

2010-11-14 @ 18:28:57
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: jennifer

Jättefin häst :)

2010-11-14 @ 18:54:59
URL: http://ponniiiiryttare.blogg.se/
Postat av: carro

vill du vara med i vår tävling : outfit till häst? :) kika in http://asslatjejerna.blogg.se/2010/november/tavling-outfit.html

2010-11-14 @ 20:48:15
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: annie

Haha ja e inte känd för att vara den som får folk på positiva tankar men nu jävlar ;) hihi (A)

2010-11-14 @ 22:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0