Allroundhäst? :O

Julia har varit så snäll och hjälpt mig med Astiz igår och idag! Hon gjorde nämligen det jag inte vågar, hoppade! Jag är verkligen orolig över hur Astiz beter sig, så jag började tänka på om det kanske var ryggen som strulade igen. Så varför inte testa hoppning? Vi började i alla fall med att lägga upp en bom på 20 cm som han fick trava och galoppera över, mest för att Julia skulle känna på honom. Han har ju skitdålig hoppteknink, men han bjuder ärligt och är glad när han ser bommar... Sedan fick han hoppa cirka 60 cm, och när Julia hjälpte honom så att han kom exakt rätt på hindret hoppade han bra! helt sjukt, men han hoppade mjukt och riktig välvde ryggen! Igår hoppade jag upp och red efter han hade hoppat, och han var fortfarande som en rak pinne i halsen och hård i munnen, men vilket jäkla gung det var i ryggen! Stor skillnad på honom :D Han ökade till och med galoppen bra, genom ryggen. Och idag skrittade han hur bra som helst! Så, stor hiss för gymnastikhoppning!

Wanda har äntligen förstått det här med galoppombyten och har bara gjort rena byten hela veckan! Hahaha, jag visste att det skulle gå att få henne till att bli något. Så nu känns inte mitt mål att rida Grand Prix om 2.5 år så omöjligt längre! Nu ska bara byten befästas och bli rakare. Som det ser ut nu vinglar hon lite innan och efter bytet. Jag måste tänka på att hålla ett ögonmärke och inte vika ifrån det med blicken.

Ska iväg på 70-års kalas ikväll, det är min mormor som fyller år. Så jag ska på med finkläder (blä) och tvingas vara social och trevlig. Något jag hatar när jag blir tvingad till det (x Jag sitter hellre framför datorn hela kvällen och firar mormor för mig själv, men icke!

Imorgon är det seriedressyr på ERK, deras Klubbmästerskap som pågår över fem tävlingar. Fyra kval och en final. Det är verkligen pissiga regler, för man måste vara medlem och tävla för klubben. Så jag får alltså inte vara med då jag bara är medlem i klubben men tävlar för Segersta. Hur är det i din klubb? Måste man tävla för klubben för att kunna bli klubbmästare? Blä! Jag vill tävla, haha...


Katta gymnastikhoppar Nadir, som förövrigt blev skitfin dagarna efter det!


Kommentarer
Postat av: camilla

Min häst är också skitkonstig nu.. Ridkänslan på henne är ungefär hälften av vad den är när hon är normal :/ Tar ut equiterapeut på tisdag för en koll, och hittar inte han nåt får det bli klinik för hästen är kooonstig.

2010-11-20 @ 15:59:16
URL: http://hrdressyr.blogg.se/
Postat av: camilla

Sv. Då får du lycka till, hoppas att det inte är nåt knas :/

2010-11-20 @ 16:44:42
URL: http://hrdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0