Viktig fakta om mig och mina hästar!

Matilda Holmström:

Ålder: 17 år och snart 8 månader gammal, har alltså ett och ett halvt juniorår kvar.
Tränare: Mads Hendeliowitz och Mattias Jansson. Även gästtränare så som Patrik Kittel och Liane Wachtmeister
Klubb: Sällskapet Segersta SportRyttare, SSS.
Hur länge har jag ridit: Sedan jag var åtta år gammal.
Hästar: Astiz och Warum Ich. Tidigare ridit hästarna Fiona och Fredriksbergs Nadir.
Meriter: Vinster och placeringar upp till regional FEI och tävlat nationellt i tre år på ponny. DM-silver 2006 och 2009 i Uppland på ponny. Placeringar upp till MSV B:4 på häst. Vinster i Lätt A:5 på över 70%
Mål: SM 2011 A-final med en utav hästarna, man får ju bara rida en i A-finalen... Juniorlandslaget 2011. Tävla internationellt som Junior. Hösten 2011 vill jag debutera Prix St:Georges med Wanda. Som vuxen vill jag bli bäst ;)

Astiz:

Härstamning: Sack - Asterix - Iran
Ålder: Född 1998
Mankhöjd: 164 cm
Meriter: Vinster och placeringar i MSV B dressyr med föregående ägare. Med mig har han vinster och placeringar upp till Lätt A:5 på grund av skadeproblem..
Målsättning: Först och främst att få honom frisk så att jag kan börja träna och rida som vanligt, därefter att rida MSV B med goda resultat och kvala JSM. Fortsätter han att hålla sig frisk görs en satsning mot landslaget! Därefter blir det till att etablera sig i MSV A för fortsatt satsning mot YR-landslaget!
Övrigt: Astiz är en häst med otroligt mycket karaktär och humör. Nästa för mycket. Han är sjukt svårriden och kan vara väldigt fin ena dagen och bara stå på bakbenen den andra. Men när han är igång går det inte att hitta en finare häst än Astiz!



Warum Ich:

Härstamning: Weltruhm - Walzertraum
Ålder: Född 2001
Mankhöjd: 173 cm
Meriter: Vinster och placeringar med 75% upp till Lätt A:6 med föregående ägare. Med mig har hon placeringar upp till och med MSV B:4.
Målsättning: Först och främst ska vi hitta varandras knappar och få kläm på bytena, därefter är det MSV B som gäller. Att etablera oss i de klasserna och få fina poäng så att vi kvalar JSM. Hösten 2011 hoppas jag kunna rida Prix ST:Georges med goda resultat och om tre år är det Grand Prix som gäller!
Övrigt: Wanda är ett sto med väldigt god exteriör som jag hoppas mycket på! Hon är en väldigt arbetsvillig dam med ett fantastiskt psyke, världens snällaste häst?


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hoppas du når dina mål! Jag är här för att stötta dig i alla lägen :) hoppas du vet det ;) <3

2010-07-21 @ 18:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0