Tävling @ m-holmstrom på bdb!

Just nu pågår det en tävling på min bilddagbok där det går ut på att redigera en eller flera bilder på mig och mina hästar. Man får göra precis hur man vill, kollage eller "bara" redigera en bild, det är upp till er. Låt fantasin flöda!


Bild som twua @ bdb har gjort. Ej med i tävlingen!



Nu till ridningen! Wanda sköter sig väldigt bra, hon har bara en tendens att bli stark och försöka springa från arbetet när jag kommer åt henne, vilket jag gör mer och mer nu! Jag har börjat rida väldigt snäva slutaor i trav och galopp, dels för att lösgöra henne och dels för att det blir svårare för henne att springa ifrån mig. Jag lägger upp lite nya träningstips i ett annat inlägg idag eller imorgon, den gången med bilder. Det kommer även instruktioner för "moroten" med både bild och text! Idag testade jag att lägga tre byten i vart tredje, och som ni kanske vet (?) är bytena något Wanda har väldigt svårt för.. Men hon satte dem på första försöket! Andra gången jag försökte gick det inte alls bra, haha! Men det gjorde ingenting för jag var så nöjd med henne ändå!

Astiz däremot har varit väldigt knäpp de här dagarna. Han har i princip bara stått på bakbenen, stannat och backat ner i diken :O Idag skärpte jag mig och hanterade honom som jag egentligen ska göra; inget gullandes alls... Jag hade ett kort spö när jag gjorde i ordning honom och sade åt honom att nu är det allvar. Nej, jag slog inte på honom! Jag behöver bara ha spöt så skärper han sig. När jag red honom fanns det fortfarande lite tendenser kvar till istadigheter, men med hjälp av Kin kom vi över det och han gick bättre än på länge. Skönt! Och imorgon kommer veterinären, Bo Sjöholm, och kollar upp Wanda så att allt är OK med henne, sedan sprutar han om Astiz, så får vi hoppas på att Astiz blir helt fräsch inom en månad så att jag kan ha två hästar inför Division Ett!


Det är såhär Astiz gör innan han ställer sig på bakbenen... Bilden togs i April -09

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kan man vinna? :O

2010-07-28 @ 10:49:21
Postat av: Matilda Holmström

Läs på min bdb.

2010-07-28 @ 20:03:44
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hur ofta tränar du dina hästar på kandar? :)

2010-09-12 @ 20:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0