Skärpning!

Fick precis höra att helgens träningsläger är inställt på grund av för litet intresse. Nu får alla qvadrater faktiskt ta att skärpa sig! Jag hade verkligen sett fram emot lägret hur mycket som helst, och det kan jag inte ha varit ensam om, men på grund av att folk inte ville hjälpa till, att de klagade på sina riditider osv. ställs lägret in. Ibland får man faktiskt offra sig och baka en sockerkaka eller köpa fruksot, såååå jobbigt är det inte! Och om man är en satsande ryttare kan man faktiskt gå upp tidigt för att få rida en bra träning. Allvarligt talat nu, skärp er.



Dagens ridning gick i alla fall väldigt bra. Jag tränade på samma saker som igår, och det gick ännu bättre! Astiz var så fin! Jag red igenom Lätt A:6 på honom, och så lycklig han var! Han lever ju verkligen upp på tävlingar och han var så stolt när jag gjorde sista halten. Det är så härligt med den här hästen, för när han säger ja och verkligen tar i är han helt underbar att rida och man går som på små rosa moln resten av dagen! Han gick så bra idag att jag till och med anmälde honom till en tävling den 28/8, en MSV C:2 på Lurbo RK. Vi får hålla tummarna att han inte behöver sprutas en gång till när Bosse kommer på återbesök om tre veckor!

Jag anmälde Wanda till samma tävling, men eftersom att hon ska gå Div. I så anmäldes hon även till MSV B:4. Jag är så himla sugen på att tävla nu! Hon tyckte att det var jättesvårt med slutorna till höger idag, men som hon jobbade ändå. Världens bästa huvud har hon, säger ja till allt. Tvärt emot Astiz ;)

Nu väntar jag på att Louise ska komma, för imorgon äker vi till Ericsberg för att se på Lag-SM i dressyr. Dags att jaga lite inspiration liksom. Jag funderar på att ta med kameran om det inte är allt för dåligt väder. Vill ni se bilder?


Jag saknar ponnytiden... :')

Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

ofta man inte vill vara med på qvadratenträningar ;o<3

2010-07-31 @ 19:50:11
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag vill se bilder :D

2010-07-31 @ 21:37:58
Postat av: Bambi

Jag vill vara med på träningarna! :p Synd att jag inte får vara med. :( Och klart vi vill se bilder. Fick du några fina på Leo?

2010-08-02 @ 08:03:09
URL: http://bambisens.blogg.se/
Postat av: sofia / dressyrhatt @ bdb

Sv; Ja, din blogg var ju inte så dålig! ;)



kanske kan länka nästa gång :)

2010-08-02 @ 12:43:04
URL: http://dressyrhatt.blogg.se/
Postat av: jennifer / onlyj3nny @bdb

fin blogg! :)

2010-10-10 @ 18:51:41
URL: http://hararjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0