Helgens meeting...

Nu är jag och Wanda hemkomna efter en hemsk helg i Fagersta... Jag vill inte låta som en gnällkärring men det var mycket som verkligen inte var bra i Fagersta.. När jag kom fram och skulle jogga Wanda efter resan visade det sig att det inte var harvat i ridhuset, och det var verkligen stenhårt och knöligt! Jag tänkte inte så mycket på det utan tog för givet att de skulle harva framridningen till tävlingsdagen, men icke! Dåligt underlag + 10 ekipage på 20*60m var verkligen ingen optimal framridning, men det var lika för alla...

Andra störningsmomentet var den otroligt okunniga och kassa speakern som bröt mot alla speakerregler som finns... Enligt reglerna får man bara presentera ekipaget genom att säga: Vi hälsar Matilda Holmström och Warum Ich in på banan, Warum Ich är ett hannoveranersto född 2001 efter Weltruhm - Walzertraum. Ekipaget tävlar för Segersta Sportryttare. Efter det får man startsignal och man rider sitt program. Sedan säger speakern: Vi tackar för den ritten och hälsar nästa ekipage in på banan. Speakern får inte ens säga "vi tackar för den fina ritten". Men speakern i Fagersta gjorde helt tvärtom, jag ska ta ett exempel: Nästa ekipage är den fantastiska lilla ponnyn Adrenalin. Trots att han är c-ponny så tävlar han bland de stora hästarna i dressyr. Och inte konstigt eftersom att han har den allra finaste dressyrstam en ponny kan ha, efter Vermont. Ekipaget gör därefter sin ritt, och det var en helt fantastisk liten ponny! Och sedan tackar speakern ekipaget med orden: Tack för den fina ritten, och om man fick dela ut söthetspoäng vet vi ju vart de skulle hamna. Det lät ju trevligt och så, men vi andra då?!

Hon gjorde liknande misstag när hon presenterade de andra ryttarna. När hon presenterade Nina lät det såhär: Nu ska publiken bara sitta och njuta för det här är en av Sveriges bästa ponnyryttare som nu rider en fantastisk storhäst, Acanto. Något som jag inte tycker är helt okej.. Och så höll hon på hela helgen trots att flera var och sade till henne och bad henne att sluta. Antingen får alla ekipage en speciell presentation, eller så får ingen det.


Nu till mina ritter då... Usch, jag drar mig verkligen för att skriva det här! Wanda gick så himla dåligt i Lätt A:6, hon bara stack och började bocka om vart annat i cirka 75% av programmet. Inte okej! Visst, hon gjorde ett par bra saker, och jag trodde att jag minst skulle få dåliga 55%, men det blev strax över 50% :O GALEN!!!! Ibland dömer domarna inte alls som man tror eller tycker själv...

Inför den andra klassen, MSV B:4, red jag inte fram alls. Jag skrittade henne på lång tygel och travade två varv, sedan red jag in på banan. Det visade sig vara en bra taktik för Wanda skötte sig ungefär hundra gånger bättre! Men med för många ryttarmissar valde jag att utgå efter sista galoppökningen när det bara är en travökning kvar. Varför? Jo för att jag inte vill att fler dåliga/halvbra resultat ska publiceras på rankinglistorna så det var ren taktik. Jag tog mig igenom hela programmet i princip och var halvnöjd.  Den tredje klassen som gick idag strök jag mig ur. Det här var verkligen inte våran helg. TRÄNA VIDARE!


Galen som sagt (x


Nästa tävling är den 13 Augusti, veckan efter ett träningsläger för Mads. Passande!

Kommentarer
Postat av: Kassandra

hej!

jag hittade din blog gpå bdb, och tyckte den såg intresann ut :)

har läst igenom allt, och tycker de låter fantastikst!

att komma upp i klasserna så fort :o

jättebra skrivet, och duktig du måste va :D

MVH Kassandra

2010-07-19 @ 17:48:45
Postat av: Bambi

Ja det var verkligen en av de sämsta speakers jag någonsin varit med om. Och inte nog med att hon sa massa saker hon inte borde, hon sa ju fel hela tiden också. Sa fel både om vem som var inne på banan och fel resultat både procent och placeringsmässigt. Hur svårt kan det vara?

2010-07-20 @ 18:42:33
URL: http://bambisens.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Planerar du någon tävling här i närheten snart? :>

Säg till isåfall, var länge sedan jag fotade en dressyr tävling :>

2010-07-27 @ 19:27:42
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Frida

Gud jag minns den där speakern så tydligt! Var inte kul att sitta på ponnyn heller kan jag säga.. kändes väldigt fjantigt.. :/ Så du har har helt rätt!

2011-01-29 @ 11:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0