Vinterns träningsupplägg

Har fått flertalet förfrågningar om jag kan lägga ut träningsscheman och sånt. Så ja, varför inte? ;)

Träningsschema Warum Ich Vinter 2010-2011

Måndag:
Träning för Gunilla Byström - Dressyr
Tisdag: Jogg (Låg, rund form. Mycket framåt tänk)
Onsdag: Träning för Mads Hendeliowitz - Dressyr
Torsdag: Jogg/lättare dressyr beroende på hur hård träningen dagen innan var.
Fredag: Vila
Lördag: Uteritt
Söndag: Uteritt/markarbete (om Petra kan rida henne) eller longering.

Min vecka ändras väldigt mycket beroende på hur det är upptaget i ridhuset. Men det här är väl ett bra grundschema.

Eftersom att det är en vinter av rehab för Astiz har jag inget schema då jag inte rider honom just nu. Men det kommer bli tömkörning, longering, vi ska ringa Ubbe så att han kommer ut och jobbar Astiz för hand, eventuellt lite hoppning längre fram, långa promenader, träning utav frihetsdressyr samt träningen på häst-spa (:

Egentligen brukar jag inte rida dressyr lika många dagar i följd på Wanda (eller Astiz) utan jag försöker lägga in uteritter mitt i veckan och så. Men det blir ju mörkt så himla snabbt, och jag är inget stort fan av att rida ut i mörkret, så tyvärr får uteritterna vänta till helgen, därför blir det mycket dressyr i veckorna då jag helt enkelt måste hålla mig i ridhuset. Jättetråkigt, för jag älskar verkligen vintern annars! Pulsa i snön <3

Snöbus med Nadir en dimmig dag :D Och snart kommer det snöbilder på Astiz och Wanda!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0