Ridsugen!

Gah, jag är så sjukt, jäkla ridsugen att ni anar inte! Har till och med börjat fundera på att börja rida lektioner på erk en dag i veckan :O Men, jag är inte tillräckligt ridsugen för att åka till skolan imorgon och rida på akas hästar. Tycker bara synd om dem eftersom att de är så sega och inte svarar för spö ens.. Kul att behöva sitta där och slå på dem för att få dem att skritta energiskt? Nej, inte det minsta, va?

det är lite skumt, för min skola förespråkar stora, kuperade hagar i sin hästhållning. Det ska vara bättre med lösdrift än en box för hästarna osv. Och så måste vi göra våran ridning på aka där hästarna lever i misär. I alla fall tiden de är ute i "hage". Akademistallet är en superfin anläggning, men det finns inga hagar, bara små sjukrutor med järnstaket. Där står hästarna hela dagarna. Inte undra på att de blir stela och griniga. Sedan är ju inte jag sådan som tycker att hästar ska gå i en flock med 30 stycken. Det är alldeles för riskabelt enligt mig. Men en hage där de kan röra sig fritt i alla gångarter, och gärna med en kompis är ett krav från min sida. Nej, inte undra på att akas hästar är sura, avtrubbade och lata. De har ju inget att leva för :( Förutom sommarbetet då!

Känner att inlägget blev väldigt virrigt, men jag har så jävla ont i ryggen att jag inte kan tänka klart. Saknar Astiz.

Astiz har på sig ett träns från Otto Schumacher. Jag har på mig ridbyxor från Pikeur, Tröja (som inte syns) från Gersemi, väst från Spooks, Jacka från Equiline, mössa från Pikeur och inget smink. Puss ;)


Kommentarer
Postat av: Tina

Jättefin bild!! Kramar

2010-12-13 @ 16:42:41
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hittade till din blogg idag. och måste säga att den var otroligt inspirerande att läsa dressyrfantast som jag är :)



Önskar dig lycka till med dina hästar och att spat skall hjälpa.



/camilla

2010-12-13 @ 17:26:04
URL: http://payment.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söt häst

2010-12-13 @ 18:28:47
Postat av: Saga

Aw, vilken fin bild!

I know the feeling, haha, jag håller på att krypa ur skinnet, så ridsugen är jag.

Fast jag ska ju rida idag, så det är inte så farligt ändå..

2010-12-14 @ 09:49:47
URL: http://dreamsphere.blogg.se/
Postat av: Evelina Blomqvist

Fan vad fint foto:O

2010-12-15 @ 17:59:45
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0