JSM 2011

Kollade precis på tidningen ridsports hemsida och såg att Junior SM i dressyr 2011 går på Strömsholm 3-6 Juni i samband med deras stora tävlingar. Det känns inte OK alls faktiskt. Underbart att det går på Strömsholm, men kvalhysterin kommer bli värre än någonsin tidigare när de väljer att lägga SM:et så himla tidigt :S Nu känner jag mig jättestressad och pressad på att få bra resultat direkt, och då brukar det inte alls gå bra på tävlingar. Usch och fy! Nu måste jag lugna ned mig, och inte sätta sådan press på mig... Puh!

När 2011 börjar ska jag skaffa gymkort och börja gymma vid sidan av ridningen så att jag kan utvecklas och bli starkare som ryttare, då blir ju chansen att rida SM större dessutom ;) Jag ska börja träna hårdare och mer för att må bättre, inte för att banta ned mig! Sedan kommer jag ju självklart tappa fett och bygga muskler, men det är ju bara ett plus!

Idag händer det inte mycket. Wanda vaccineras så det blir ingen ridning för min del, med andra ord blir det en massa pyssel för hennes del. Vare sig hon vill eller inte! Sedan blir det väl en massa städning varvat med lite bloggande! På Lördag fotas det nya, vintriga rid-bilder, just nu har jag inte så mycket att bjuda på i bildväg :( Och på Måndag åker jag till Katrineholm för att hämta hem Astiz. Kameran får följa med, så vänta er en spa-bildbomb! Något ni inte vill missa! Väldigt intressant, kan jag lova er!


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag kanske är lite trög, men måste man vara smal för att rida SM ..?

2010-12-23 @ 12:29:41
Postat av: Klara Hovstadius

SV: Jaa, läste i någon tidning för ett tag sedan (tror det var hästmagasinet) att det är den bästa träningen för ryttare för man tränar rätt muskler och får bra kondis! :)<3

2010-12-23 @ 13:34:12
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Anna

Var det inte du som skulle ta medalj på SM för några veckor sedan? Då blir det väl inga problem med att kvala?

2010-12-23 @ 18:01:02
Postat av: Matilda Holmström

Anna, det är STOR skillnad på träning och att lyckas hålla ihop allt inne på tävlingsbanan. Men jag tror inte att kvalen kommer bli några problem, men jag tänker inte hetstävla för att hinna kvala till juni. Dessutom var det inte tänkt att Astiz skulle komma ut på banan förrän i just Juni = ingen chans att hinna kvala.

2010-12-23 @ 20:11:47
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Såg att du påpekade att du skulle gymma just för att få muskler och inte för att bli smalare. Tycker det är drygt när man säger att man ska börja träna och så kommenterar någon "men du är ju redan smal!!" -.- man tränar ju för att få muskler O.o

2010-12-24 @ 02:03:32
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0