HAHAHA

Ni är ju bara för patetiska! Det gäller inte alla, endas ett fåtal! Menar ni seriöst att jag ska tipsa om utrustning och kläder, men inte skriva prislappen på det? Var tusan ligger poängen då? Det är min blogg,jag skriver vad jag vill. Och vill jag lägga ut prislappar så gör jag det. Nej, usch. Ni har lyckats reta upp mig rätt rejält nu..

På det stora hela verkar det som att ni är avundsjuka på mig och inte kan låta mig unna mig själv fina saker. Moget, dags att växa upp kanske? Jag kommer inte börja handla på Börjes eller Hööks bara för att ni tar illa upp på grund av min utrustning, de har nog med kunder ändå. Och det är inget fel med de affärerna, men in te riktigt min stil bara (:

Och varför skulle inte jag få ha fina saker? Varför skulle inte jag ge mina hästar det bästa? Vad har jag gjort er? Vad har mina hästa gjort er? Om ni nu blir gröna av avund på mina hästar och min utrustning, läs inte bloggen. Men ni ska veta att jag älskar att vara hatad. Jag har mina vänner, och de kan jag lita på. Jag behöver inte er, era avundsjuka töntar (:

Aj, får ni ont i ögonen nu?


Kommentarer
Postat av: Cicci Karlsson

Förlåt, nu kommer jag från ingen stans och jag kanske igentligen inte ska lägga mig i men...

Om de säger att du ska tipsa om utrustning så är det väl för att de själva är intresserade av att kanske köpa det eller bara tyckte det var fint?

Då är det väl inte mer än rätt att skriva hur mycket det kostade och var man har köpt det?!

Om nån är intresserad av min åsikt... Och nu är det väl bara så att vissa har det bättre ställt än andra. Men de dyra grejerna är väl också till föra att köpas och användas. Right?

2010-12-10 @ 20:14:32
URL: http://ciccikar.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha, folk det finns alltså.. Klart man ska ha det bästa om man vill det, dom ofta också är dyrast då. Tycker också det är mycket bättre att ha ett par träns som man verkligen trvis med än jättemånga som man gillar halft från hööks. Hatar verkligen folk som lägger sig i sånt här, förstår dig!



Kan själv inte riktigt beskriva min kärlek till O.S, horseware, pikeur osv.. X)

2010-12-10 @ 21:07:39
Postat av: Malin

Haha, ja tänk att det finns folk till allt!

Det är väl iaf bättre att ha lite dyrare grejer som håller ett tag och som man trivs med. En att ha billiga som går sönder bara man tittar på dom!

2010-12-10 @ 21:52:41
Postat av: josefine

Haha allvarligt? :o Vad folk har lite för sig om dom måste kritiera var folk handlar XD

2010-12-10 @ 22:18:20
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: c a r r o

haha, var det många som klagade på DET? ;)

2010-12-11 @ 10:28:04
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Kim

vadå är det fel att handla på börjes eller hööks?

2010-12-11 @ 15:06:27
Postat av: Loi

Haha mina ögon mår bara bra, jag har ju ett exakt likadant ;)

2010-12-11 @ 18:24:54
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Jag har läst kommentarerna som jag TROR att du baserat detta inlägg på, och jag förstår inte varför du reagerar så starkt (och dessutom med en ganska så otrevlig ton, enligt mig)? Alla tycker och tänker olika, ta det med en klappspark (eller hästsko, hehe).



Jag tycker om din blogg när det handlar om dina hästar och hur ni utvecklas tillsammans, men som jag uppfattar det (menar inte att jag har rätt) så tar du det väldigt hårt så fort någon går emot dig... Väldigt tråkigt att se och läsa.



Ett tips: När du får en kommentar som gör dig upprörd, svara inte direkt - stäng av datorn ett par timmar först och tänk på annat. Försök att avdramatisera det hela :o) Så brukade iaf jag göra förr när jag diskuterade med andra, och det gjorde verkligen susen!

2010-12-11 @ 19:27:54
URL: http://donn.se/ridboken
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Det jag skrev nyss var innan jag loggade in på min blogg och såg ditt minst sagt otrevliga svar på en föregående kommentar jag skrev här, som svar på att du undrade varför dina läsare bryr sig.



"Sv. Din kommentar om att jag vill att folk ska kalla mig bortskämd är ju absurd. Om jag hissar något är det väl självklart att jag lägger ut priset på det? Löjligt skrivet av dig.



Så om du hissar något skriver du inte priset? Din blogg kanske inte är tillräckligt stor, men jag får iaf en massa kommentarer där folk undrar vad sakerna kostar.



Avundsjuka kallas det."



Jag har aldrig betett mig illa här och har heller inga avsikter till de. Och avundsjuk måste man tydligen vara för att ifrågasätta dig.



Igår svarade du på en enkel kommentar från en läsare som frågade hur du har råd med all exklusiv utrustning, med ett "varför bryr ni er? Ni har väl inte med min ekonomi att göra?" Och då frågade jag dig, att visst bryr du dig, när du knappast döljer varken utrustning eller dess prislapp.



Vart skrev jag att du är bortskämd? Det är helt och hållet dina egna ord. Det är inget konstigt att visa upp sina saker, men då får man ju också ta att folk frågar. Eller, har jag fel?



Och vad nu detta har med att göra om min blogg är "stor" eller inte, förstår jag inte. Jag bloggar inte för någon annan än mig själv. Hade lika gärna kunnat ha den lösenordsskyddad, men vill gärna ha den öppen för mina vänner och familj, så att de som vill ska kunna följa hur det går för mitt lilla hästprojekt.



Nu hoppas jag att vi har rett ut detta, och vill du diskutera vidare ber jag dig göra det vänligt. Tack!

2010-12-11 @ 19:54:35
URL: http://donn.se/ridboken
Postat av: Sofia - Vinn ett Otto Schumacher pannband

Att folk orkar. Man väljer själv vad man vill lägga sina pengar på.

Vill man köpa dyrt så gör man det och vill man köpa billigt så gör man det, helt vad man själv prioriterar. Själv lägger jag gärna till en del för att få kvalitét. Hellre ett fint träns av bra kvalitét än tre av sämre.

2010-12-12 @ 19:12:19
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

SVAR: Tack, det är ok att avreagera sig så länge en ursäkt inte ligger alltför långt bort, och den värmde gott i hjärtat! :o)



Ifall du känner att ett utbrott är på gång, eller bara vill snacka lite skit, så finns jag här. Trevlig kväll!

2010-12-12 @ 21:15:20
URL: http://donn.se/ridboken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0