Glömde....

...att Segersta har segerstamästerskapen idag. Och jag glömde att ta kort på en sak jag har i stallet som jag skulle hissa. Bra minne jag har, va?

I alla fall red jag Dacke för första gången idag. Och fy fan, vad dåligt det gick :S Han har gått MSV A dressyr och 1.40m hoppning, men med mig kunde han inte ens acceptera bettet när jag försökte lossa honom i sidorna. I början så försökte han stanna och slå upp skallen typ fem gånger på ett varv på volten, haha så kass jag kände mig... Sedan började han släppa loss lite, men var fortfarande en surgubbe, haha. Och därefter började han trycka emot högerskänkeln så inåt helvete :O Han var så sjukt envis! Men vilken underbar galopp han har, och vilken look han har - fyra, höga, vita strumpor och en bred bläs. Mumma. Dessutom rör han sig bra, så jag ska fortsätta rida honom för det var faktiskt riktigt roligt trots allt bråk ;)

Det trixiga med honom är att inte bli arg eller upphetsad när det går dåligt, för då blir han hysterisk. Med andra ord är detta en herre med ett helsikes humör. I like it! (Kolla bara på Astiz!)

Skulle ha ridit Wanda idag, men när jag kratsade hoovarna på henne såg jag att snösulan på höger fram hade släppte helt i tån så där kunde hon riskera att få in smuts om jag red. Och på vänster fram hade den släppt helt i insidan. Så jag vågade inte riskera att hon skulle trampa på den när jag red. För om det skulle hände skulle det ju bara vara totalstopp och en sträckning på det. Inte värt det enligt mig! Så imorgon kommer hovis och fixar :D

Höll träning för Sofia på Zephyr och för Julia på Frieda, de ska tävla imorgon och träningen gick väldigt bra för dem. Kul! Älskar tränarrollen :D Hoppas att det ger resultat imorgon (:

Den elfte Januari tar de bort Nadir. Han kommer alltså att få åka till Trapalanda då...


Kommentarer
Postat av: Sofia - Vinn ett Otto Schumacher pannband

Älskar dina träns! :) Så fina. Vill också ha ett rundsytt OSträns till min när vi kommer igång. Var har du beställt pannbanden till ? Hittar bara vanliga OS, ditt är väl för rundsydda?

2010-12-19 @ 15:49:27
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: Saga

Vad är Dacke för någon häst då? :) Ska du bara rida honom eller ska du ha honom?

2010-12-19 @ 16:30:59
URL: http://dreamsphere.blogg.se/
Postat av: Stina

Usch vad tråkigt med Nudde :'( <3

2010-12-20 @ 15:28:09
URL: http://stintan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0