Det vankas ridning..!

Om någon timme ska jag ta in Wanda från hagen för att göra i ordning henne för dagens ridpass. Visst, jag skrittar bara men det finns massor med saker man kan göra i skritt. Jag tränar på att öka skritten så mycket det bara går för att sedan minska den till myrsteg. Sedan rider jag mycket slutor med omställningar så att hon blir helt mjuk i nacken. Och däremellen lägger jag in skrittpiruetter i olika storleker, så att hon ska lyssna på mig. Så just nu känns hon så förbannat fin och lösgjord att det är helt sjukt! Snacka om att vi får en bra grund inför den "riktiga" igångsättningen :D Och imorgon smäller det! Då ska jag trava ett par varv :D:D Längtar verkligen.

Jag mår bättre idag, lyckades knäcka till den kotan mellan skulderbladen som låg fel igår, så nu är det bara det vanliga som gör ont. Det kan jag leva med. Igår så jag ut som Agda 85, haha.. Jag hatar när det blir så :(

Och nu tänkte jag göra lite reklam för mitt stall på stallet.se (a) Jag heter Amii där, och jag tycker att alla som har stallet.se ska besöka och bli vän med mig. Haha :D

Först mockade jag och fixade mat till Wanda, och därefter gick jag till US-rummet för att sitta vid datorn. Men fick börja med att städa efter alla skitgrisar till barn, och vissa är ju faktiskt i min ålder, då borde man kunna hålla reda på sina saker. För hur fräscht är det att ha stallskorna på matbordet egentligen? Inte så mysigt enligt mig i alla fall... Men det kanske bara är jag som tycker så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0