Oh, happy day!

Idag var Astiz på återbesök hos Rob på Segersta, och han är typ hundra gånger bättre! Men Rob ville spruta om hans hovleder, haser och rygg, mest för att vara säker på att han blir helt fräsch (: Nu ska han skrittas för hand i fem dagar och sen kan jag börja rida som vanligt igen. Något som är bra med Rob är att han inte sprutar med cortison, jag kommer alltså att kunna tävla andra omgången av division I med Astiz! Härligt, och då lär han ju vara ännu fräschare och finare än vad han är nu. Jag längtar! Sedan pratade Rob om en "föryngringskur" som han tycker att vi ska ge Astiz nästa gång, men jag förstod inte riktigt vad den gick ut på. Men den ska i alla fall hjälpa Astiz att hålla sig fräsch fastän han blir äldre, lät väldigt spännande tycker jag i alla fall!

Wanda fick en efterlängtad vilodag efter tävlingen, för igår red Petra henne. Så idag fick Wandisen massage, rykt, Arnika liniment på ryggen, bakknäna, haserna, bogarna och armbågarna. Dessutom fick hon ett speciellt Aloe Vera liniment på framkotorna och vänster bogen. Hoppas på en mjuk och glad häst imorgon när det är dags att börja träna igen (:

På Onsdag är det äntligen dags för Mads-träning! Som jag har längtat! Och som jag (min sits!!!) behöver det. Och hela Vecka 36 har jag praktik/jobb på Segersta så Wanda ska få åka med på måndag för lite extra träning, vi får se om det blir någon mer dag, förhoppningsvis! Jag längtar verkligen till min praktik där, jag hoppas på att lära mig massor, och det stör mig inte ens att jag börjar halv sju på morgonen :O

Just det, ska kanske berätta om mitt och Annes lilla projekt?! Jag ska träna henne i dressyren och målet är att hon ska starta MSV C:1 eller MSV C:2 sommaren 2011. Haha, får se hur det går att omvända en hoppryttare ;D Jag tror att det kommer gå superbra och att vi kommer ha det grymt kul i alla fall!


Kommentarer
Postat av: amandawilhelmsson

riktigt snygg header! :)

älskar hästarna på den! :D

2010-08-31 @ 13:41:28
URL: http://amandawilhelmsson.blogg.se/
Postat av: Elin - Blueebarry

Sv. Inte då ^^ Har redan planerat allt det här :p Vinter - svart, vår - rött, sommar - blond

2010-09-04 @ 16:31:28
URL: http://blueebarry.blogg.se/
Postat av: proffsen - vi som slår hål på myterna!

Snittsig blogg!

Allihopa kika in på våran blogg, där finns massor att lära, roliga diskussioner, tips & trix & ja, allt som har med hästar att göra!

Vi har även en ny kategori på bloggen!



OBS! Bloggen var tvungen att startas om därför så få inlägg, men de kommer! ;)



Ha de bra.

Proffsen - vi som slår hål på myterna!

2010-09-04 @ 19:16:20
URL: http://proffsens.blogg.se/
Postat av: Ankie

Vem är Rob och var kommer han ifrån? kramar

2010-09-06 @ 06:50:45
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: anna

uppdatera!!! gillar ju din blogg så mycket men det kommer så få inlägg...

2010-09-09 @ 11:33:18
Postat av: Matilda Holmström

Ankie, rob kommer från Holland (?) och är en superveterinär (:



anna, jag uppdaterar så fort jag kan. Just nu har jag praktik på segersta, då jag jobbar från 06.30-15.00. Efter det har jag mina hästar att ta hand om. Uppdatering kommer!

2010-09-09 @ 14:07:30
URL: http://youthdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0