Division I omgång ett!

Nu har jag vilat upp mig efter en lång dag på Lurbo RK igår. Jag var där klockan sju på morgonen och åkte hem klockan halv sju på kvällen :O

Astiz hade starttid 08.00 i MSV C:2 så jag började rida fram vid halv åtta. Redan när jag började skritta kändes han otroligt fin, så härlig ridkänsla alltså! Han gjorde allt jag bad honom om, min fina lilla prins, haha! Inne på banan var han väldigt fin i traven och galoppen, men tyvärr har han ju en dålig skritt som drar ner en massa.

MSV C:2 är, som ni kanske vet, före detta LA:5, man har bara gjort en liten ändring i galoppen. Jag startade först och red mitt program, men efteråt visade det sig att domaren (Inger Sandahl) hade fått Lätt A:5 protokoll, men hon litade på att jag red rätt program så hon fyllde i papperen bäst hon kunde. Anyhow, så när jag fick mitt resultat var det endast preliminärt, men 68.7% slutade jag på. Då hade jag många missar.. MEN när jag håller på och rider fram Wanda för samma klass har de ändrat mitt resultat till 65,??% Hur fan gick det till?! Så helt plötsligt låg jag tvåa... De hade strukit massor med åttor och så. Så djävla drygt. Inger kom dessutom fram till mamma på prisutdelningen och undrade varför jag inte stod på förstaplatsen då hon var helt säker att hon hade satt mig som etta. Great liksom.... Men det är väl smällar man får ta, så himla typiskt bara. Men Inger kom i alla fall fram till mig när klassen var slut och berömde mig för det jobb jag hade gjort med Astiz. Hon sade att han har blivit mycket spänstigare och mer elastisk! Så jag lever väl på hennes ord mer ;)

Texten ovan är kopierad från min bilddagbok (m-holmstrom @ bdb) då jag inte orkade skriva om samma sak igen, och det känns som att min irritation kom fram rätt tydligt där ;)

När jag red Wanda kände jag mig så djävla dålig.. Det känns som att jag inte förtjänar att han en så fin häst då jag inte klarar av att plocka fram hennes kvalitéer för att jag är för dålig och inte orkar sitta till riktigt... Så mitt självförtroende på henne är inte alls det samma som på Astiz. När jag får kommentarer om vilken fin häst jag har värmer det otroligt mycket. Mer än ni förstår!

Wanda är otroligt svårriden då hon blir het och stark, speciellt på tävling. Och då knyter det sig lite för mig, så i Lurbo skrittade jag nästan bara. Skritt-halt-skritt-halt. Så såg våran framridning ut typ.. Men tävlingen gick ju bra ändå. Inger tyckte till och med att jag samlade henne för mycket ibland! Framsteg, hahaha! Vi kom i alla fall fyra i MSV C:2, någonstans i mitten i MSV B:4 (40 startande) och trea med Segerstas division I lag (:Så det blev ju en väldigt lyckad tävlingsdag trots tidig morgon. Jag är så nöjd med båda mina hästar! Och 60.65% i MSV B:4 med Wanda är inte fy skam då hon missade tre av fyra byten!


Min elastiska, men inte så starka häst (':


Till och med galoppen börjar bli bra (:


Stolt Wanda med sin rosett på sig, Astiz fick jag ha ;)


Biff har hon blivit iallafall (:


Laget (:

Kommentarer
Postat av: Ankie

Grattis till placeringarna!

2010-08-30 @ 06:50:40
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0